• Forside

Honda RA108 er bedre end RA107

Rubens Barrichello var den første kører, der fik chancen for at testkøre Honda RA108 chassiset, og selv om Rubens´ tid ikke var noget særligt, så var det nok til at overbevise ham om, at RA108 er bedre end RA107.

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 26/1 2008 klokken 09:01

Selv om Rubens Barrichello og Jenson Button begge sluttede deres testkørsler langt nede i resultatlisterne, så var de første testkørsler nok til at overbevise Rubens Barrichello om, at RA108 chassiset er en klar forbedring.

Rubens Barrichello siger det på en ganske humoristisk måde.

”Jeg er sikker på, at denne bil er bedre end 2007 modellen fordi det er svært at gøre den værre. Omgangstiderne var langsomme, men også fordi det var den første dag var der ingen grund til at presse den for hårdt.”

RA108 er bedre end RA107

Ved den kommende test i Barcelona vil RA108 have fået opdateret aerodynamikken, og som noget rigtig godt, så er RA108 bedre under nedbremsning end RA107 var. Noget som hjælper, når man lige presser bilen et par meter ekstra, at man stadig kan få bremset ned i tide.

RA107 gennem Parabolica´. Copyright Michael Ewert

På tirsdag præsenterer Honda RA108´s nye bemaling for offentligheden, og fredag vil den få den første rigtige test i Barcelona.