• Forside

Reducering af omkostningerne

Red Bull er kommet med en række forslag til hvordan man hurtigt og nærmest smertefrit, kan få reduceret omkostningerne i forbindelse med Formel 1 yderligere. Som vi efterhånden kender det fra Red Bull, er det ikke uden en vis portion humor.

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/7 2008 klokken 09:07

Ifølge et nyligt rundsendt dokument hos Red Bull, vil man foreslå følgende tiltag, som ikke nødvendigvis er nævnt i prioriteret rækkefølge.

Det forslås, at holdets to piloter, deler en pige på gridden! Her må vi går ud fra at der er tale om en nummerpige!
Yderligere skal pigerne have en anelse korter skørter på (hvis det kan lade sig gøre), så man på den måde reducere omkostningerne for stof.

Holdene skal overnatte i telte eller japansk inspirerede kapsel hoteller, stillet op indenfor paddock-området, der naturligvis er aflukket om natten.
Det vil ikke kun spare penge i forbindelse med de dyre hoteller, men også en del hovedpinepiller.

Sikkerhedsbilen skal erstattes af en hare, som den man anvender i forbindelse med hundevæddeløb.

Pressefotograferne skal kun have lov til at deltage i årets første løb, hvorefter de må nøjes med at redigere sig ud af resten af sæsonen.

Bilernes motorer, skal ændres til at køre på bio-diesel, fremstillet af brugt fritureolie, så vi både skåner miljøet og kommer af med affaldet fra morgenmaden.

Piloter der ofte kører galt, skal have gummi kofangere monteret på bilen, så de ikke ødelægger den så let.

Det spanske Grand Prix skal kortes ned, så det slutter lige efter første pitstoprunde. Det vil reducere omkostningerne betragteligt og publikum vil ikke kede sig nær så meget.

Piloternes løn skal reduceres, så de kun får dækket deres omkostninger, men ud over det, vil de få en bonus for opnåede point, hvilket vil skærpe kampen om 8. pladsen markant.

God humor fra Red Bull igen. Den med skørterne er dog det stærkeste forslag i mine øjne!

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.