• Forside

Grønne dæk denne weekend

Når de første Formel 1 biler kører ud på asfalten på fredag, så er det ikke dine øjne der er noget galt med. Der er grønne riller i dækkene, hvad enten det er de bløde eller de hårde dæk. På denne måde ønsker Bridgestone at gøre opmærksom på en ny ’Kør grønt’-kampagne.

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 9/10 2008 klokken 11:10

Jorden har det ikke godt, og hvis vores efterkommere skal have en jord at leve på, så er det nu, og ikke i morgen, der skal gøres noget. Den store miljøpolitik kan vi almindelige borgere ikke gøre så meget ved, men vi kan hjælpe med i det små. Et af de steder man kan gøre noget for miljøet er gennem vores transport.

Den offentlige transport skal forbedres, men det ved vi jo godt ikke sker sådan lige med det samme, og det er heller ikke alle steder at den offentlige transport kan afløse fordelene ved at sætte sig ud i sin egen bil og køre på tværs af det hele. Men kan man få bilisterne til at tænke lidt over deres kørestil, så kan man her hente meget ud af lidt.

Bridgestone har valgt at bakke FIA’s ’Make Cars Green’-kampagne op ved at markere dette med nogle specielle ’Make Cars Green’-dæk til weekendens japanske Grand Prix. Derfor vil alle dæk have enten fire grønne riller eller den blødere variant med tre grønne og en hvid rille, så vi stadig kan se, hvilken dæktype de forskellige kørere er ude på.

Bridgestone markerer Make Cars Green-kampagnen med grønne striber i dækkene

FIA og Bridgestone har lanceret et nyt website www.makecarsgreen.com hvor man kan få gode råd til, hvordan man kan køre mere miljømæssigt. Bridgestone præsenterede igår (8. oktober) de nye grønne i Tokyo, hvor Ferrari og McLaren var nogle af deltagerne. I løbet af de sidste par år er det blevet moderne at gå med armbånd, der støtter forskellige formål, og Bridgestones medarbejdere og partnere vil denne weekend gå med grønne ’Makes Cars Green’-armbånd.

Selve kampagnen blev lanceret tilbage i starten af året, og hvis man husker tilbage til det årlige klassebillede ved det første løb, så ser man også at kampagnen markeres, og det er ikke kun i Formel 1, men for eksempel også i WTCC-mesterskabet at man fokuserer på dette.

Så det er ikke dine øjne, der er noget i vejen med, hvis du lige kigger en ekstra gang på tv-billederne denne weekend.