Der er travlt på US F1s fabrik i Charlotte, North Carolina, USA. De kun 20 ansatte har travlt med at færdiggøre designet på den nye, amerikanske F1-racer.
”Ganske mange dele er klar til produktion,” udtaler den ene af ejerne, Ken Anderson, til Autosport. ”Chassiset er nu lukket, fordi vi ventede på tilbagemelding fra Cosworth, om motoren skulle køre med 20.000 o/m eller 18.000.”
”Gutterne vil begynde at bygge chassiset i august, og i september vil det kunne rulle ud på asfalten. Det bliver uden karosseri med diverse dele, men i oktober vil det også være klar,” lover Anderson.
Cosworth bliver motorleverandør til US F1.
Indenfor de næste få uger forventes det, at US F1 offentliggør, at den økonomiske backup er sikret med penge fra YouTube-grundlæggeren, Chad Hurley.
Leje af teamets banefaciliteter er også ved at falde på plads. Således forventes det, at den spanske Aragon-bane bliver teamets europæiske base.
”Det ser sådan ud,” siger Anderson. ”Aftalen er dog ikke underskrevet endnu. Vi vurderer den og Paul Ricard (Frankrig, red.).”
”Aragon-faciliteterne er fantastiske. Folkene der er meget venlige og hjælpsomme. Det vil være et perfekt sted til vintertest, og vi kunne tænke os at have vores kørere hjemmehørende der, eller på Paul Ricard,” slutter Anderson.