Skal McLaren have bil nr. 1 til næste år?

Nummeret på Formel 1-bilerne relaterer sig mere til føreren end til teamet. Derfor havde McLaren nr. 1 i 2007 med Alonso bag rattet, i 2009 med Hamilton og måske skal de også have bil nr. 1 i 2010.

Af: Peter Scheller (psn@bmf1.dk) d. 23/10 2009 klokken 12:10

Døren ind til McLarens teamchefs kontor må være en meget åben i øjeblikket.

Vi har længe kunnet rapportere om forhandlinger mellem det britiske team og både Rosberg og Räikkönen. For et par dage siden hed det Nick Heidfeld, men nu er der kommet en ny mand på banen til at få et McLaren sæde. Den nye verdensmester, Jenson Button, er i søgelyset.

Button har udtalt at han gerne bliver hos Brawn GP, men det lader til at den omkostningsbevidste Ross Brawn holder på pengene.

Jenson Button. Skal det være ham?

Før denne sæson indlod begge Brawn GP's kørere sig på et nedslag i lønnen, og blev således blandt de absolut dårligst betalte kørere på gridden. Button mener dengang at være blevet lovet en stigning til det gamle niveau på omkring £7 mio. i 2010, hvilket vel ikke er urimeligt for en verdensmester.

Brawn vil dog gerne holde lønniveauet hvor det er. Til sammenligning får Lewis Hamilton omkring £15 mio. hos McLaren.

Nico Rosberg. Eller ham?

Forlydender om at Button skulle være et emne for McLaren-Mercedes bringes i disse dage både af BBC, The Mirror og The Sun, hvoraf de sidste måske nok er lidt sensationsprægede aviser, mens BBC plejer at være lidt mere seriøs i deres research.

Kimi Raikkonen. Eller ham?

McLarens Teamchef, Martin Whitmarsh, har således været spurgt om der var hold i rygterne, hvortil han svarer: ”Vi vælger den bedste vi kan få, som vi altid har gjort.”

Nick Heidfeld. Eller bliver det ham?

Det bliver nu interessant at se om den bedste de kan få, er en mere og mere rutineret Rosberg, en verdensmester fra 2007 med indgående kendskab til teamet, en bundrutinere tysker, der stadig er sulten efter sin første sejr, eller en nykåret verdensmester fra England.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ros til Button fra Schumacher Donington Park på vej ned »