De la Rosa under pres

Saubers ældste Formel 1 kører, spanske Pedro de la Rosa, indrømmer, at han finder det meget sværere at komme tilbage til formel 1, end han havde forventet, og at der er øget pres på ham, for at komme med bedre resultater.

Pedro de la Rosa BMW Sauber-kører . Copyright Sauber

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/4 2010 klokken 14:04

Under et interview med det bladet Blick, indrømmer de la Rosa, at han har skuffet sig selv meget i år og at han så absolut havde forventet, at han på nuværende tidspunkt i sæsonen, burde have haft en placering der ligger langt bedre end nummer 12.

Men ud over at være skuffet over sig selv, mener han, at det er skuffende, at der ikke bliver udviklet mere på bilen. Noget han mener burde have den højeste prioritet.

”Det er frustrerende at der ikke sker mere og at vi ligger der hvor vi ligger,” kom det fra de la Rosa. ”Jeg vidste godt, at det ville blive svært, men havde ikke forventet, at det ville blive så svært.”

Ikke alle problemerne kan tilskrives Sauber, nogle falder over til Ferrari, der har vist sig at have en del stabilitetsproblemer med deres motorer i år.

”To motor fejl på fire løb er simpelthen for meget,” kom det fra spanieren. ”Men det er ikke kun der vi har problemer. Også bagenden af vores racer, er ustabil, så der er masser vi skal have kikket på.”

Det er dog næppe uvilje, der får Sauber til at nedprioritere udviklingen, men et simpelt spørgsmål om penge.

”At få nye sponsorer, lader til at blive et større og større problem, for hver dag der går,” sluttede de la Rosa, der håber på, at han vil holde fast i sædet, resten af sæsonen.

Flere kører med stærke sponsorer, står klar til at overtage spanierens sæde.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Giv Schumacher tid F1- comeback stadig en mulighed »