HRT og Dallara skilles

Efter ringe succes og kraftig kritik fra HRT F1’s husdesigner Geoff Willis af det Dallara-designede F110-chassis skilles Hispania Racing og Dallara Automobilli S.p.A nu. Det melder Hispania Racing ud i en pressemeddelelse.

En Hispania-racer i 'Parc Ferme' . Copyright Motion-Company

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 26/5 2010 klokken 17:05

Der har ikke været meget ros fra Hispania Racing til det chassis, som Dallara har designet til Campos Meta1-holdet. Af naturlige årsager måtte Jose Ramon Carabante benytte Dallaras chassis, da han opkøbte Campos Meta for at få holdet på gridden.

Den sene overtagelse gjorde, at bilen aldrig var blevet testet, hvilket var til at forstå, men Dallara har i tiden efter leveringen af chassiserne ikke videreudviklet på bilerne.

HRT’s husdesigner Geoff Willis kaldte bilen for ’underlegen’, hvilket var det pæne ord for ’elendigt skrammel’, og nu skilles de to parter med øjeblikkelig virkning.

Dallara er ikke længere involveret i udviklingen af F110.
Copyright Hispania Racing/Motion-Company


I pressemeddelelsen står der at læse, at parternes indsats for at komme på gridden, indenfor den korte periode der var til rådighed, krævede en nærmest umenneskelig indsats, og at partnerne nu går hver til sit, og de ellers ønsker hinanden held og lykke med fremtiden.

Hispania Racing vil nu bruge deres egen designafdeling til at videreudvikle på F110-chassiset. Christian Klien kom med noget brugbar feedback efter hans fredagstest i Barcelona, men det skulle specielt være på aerodynamikken, at bilen er svag.

Det spanske hold vil selv udvikle og bygge næste års chassis.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Formel 1 tilbage til USA Tyrkiets Grand Prix: Vejret »