Senna på sidelinien pga. email?

Hvorfor blev Bruno Senna udskiftet med Sakon Yamamoto torsdag aften? Mange har indikeret, at det skyldtes manglende sponsorbetalinger, men det hænger ikke sammen med brasilianerens kontrakt. Nu menes en email at være årsagen.

Hispania Racing F1 . Copyright Motion-Company

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 14/7 2010 klokken 08:07

Der er få personer, som kender den sande årsag til, at Bruno Senna i 11. time blev udskiftet med test- og reservekører Sakon Yamamoto.

Selv om de første rygter handlede om sponsorer, så skrev Senna i sin tid kontrakt med Campos Meta 1 på at køre gratis.

Brasilianeren ville ikke få løn, men måtte derimod have personlige sponsorer. Da Hispania Racing overtog Campos Meta 1, blev det på ny gentaget at Senna ikke var tvunget til at medbringe sponsorer, men at de var velkomne.

Torsdag formiddag besøgte Bruno Senna og Karun Chandhok Cosworth. Timer senere var Senna på sidelinien.
Copyright Motion-Company


Nicolas Kiesa kom i søndags, under optakten på TV3 Puls’ optaktsprogram, med en udtalelse omkring Colin Kolles, som måske er den virkelige årsag til, at Senna blev sat på sidelinien.

Kiesa udtalte, at Colin Kolles var fantastisk til det økonomiske i et hold, men haltede på det sportslige så der burde være en sportslig ansvarlig som tog sig af den del.

Tyske ’Auto Bild Motorsport’ skriver nu, at en email kan være årsagen til at Senna røg på bænken i Silverstone.

En mail skrevet af Bruno Senna, som desværre havde Colin Kolles som en af modtagerne, skulle handle om kritik af teamchefen og hans ledelsesstil. Altså lidt som Kiesa siger omkring det sportslige.

Fik Sakon Yamamoto løbet for at HRT kunne give Bruno Senna en disciplinærstraf?
Copyright Motion-Company


Senna blev derfor erstattet i Silverstone, som en disciplinærstraf for den illoyale email. Det kan forklare, hvorfor Senna skulle være tilbage til næste uges tyske grand prix. Skulle, for når en kører først er røget uklar med ledelsen, så vil der altid være en frygt for, at han mister sit sæde igen.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Bernie: Schumacher stopper Arrogante Ferrari selv skyld i gennemkørselsstraff »