Jerez test – dag 3

På tredjedagen af de tests der køres på Jerez, blev det ingen ringere en Nick Heidfeld der løb med laurbærrene. Et sæde hos Lotus-Renault må være rykket tættere på.

Heidfeld klar til test . Copyright Lotus-Renault GP

Af: Peter Scheller (psn@bmf1.dk) d. 12/2 2011 klokken 18:02

Fernando Alonso sad længe på dagens bedste tid, men ind fra højre kom pludseligt Nick Heidfeld, som ikke blot ville vise at Lotus-Renault R31 er en hurtig bil, men også at han uden tvivl er den rigtige mand til at afløse Robert Kubica. Tiden blev sat som en af de første omgange ud af en tur på 8 omgange. Raceren var altså ikke superlet da tiden blev sat.

Ferrari testede i dag meget kørsel med meget brændstof, og flere gange kørte Alonso tæt ved 20 omgange mellem pitstops. Mercedes med Michael Schumacher bag rattet kørte også primært lange stints.

McLaren havde tydeligtvis dummet sig lidt. De manglede nogle dele til deres MP4-26, og det bevirkede at Lewis Hamilton ikke fik nær så mange omgange på banen, som han havde drømt om.

Kobayashi var årsag til at træningerne blev flaget af 2 gange i løbet af sessionen. Begge gange fordi hans Sauber-racer stoppede ude på banen.

Kamui Kobayashi i Sauber C30 Copyright Sauber Motorsport

Vettel var ude at lege med sin nye RB7. Det blev mest til relativt korte stints, og tiderne har ikke være prangende. Vi har dog før set at Red Bull først kører stærkt når de skal køre kvalifikation.

Buemi i Toro Rosso kørte også kun korte stints, og en enkelt gang blev det lidt for kort. Raceren blev parkeret ved indgangen til sving 9, og sessionen måtte afbrydes.

Kovalainen testede primært pålidelighed. Det blev til en del omgange, og en enkelt af dem blev også pænt hurtig. Det tyder på at Team Lotus har udviklet sig positivt i forhold til sidste år.

Williams og Rubens Barrichello måtte slås med nogle problemer med deres KERS, men de fik da nogle omganges test ud af det.

Hos Force India var det Paul di Resta der testede. Hvad der blev arbejdet på ved vi ikke, men tiderne var meget ustabile, og med en halv time tilbage, lykkedes det at spinne bilen af i sving 9.

Virgin kørte ligesom Ferrari mest lange stints. 19 omgange før frokost og 19 omgange efter frokost, plus det løse. Det er muligt de testede det samme som Ferrari, men tiderne som Jerome D’Ambrosio opnåede var ikke de samme.

Se tiderne her:
Plac Kører Hold Tid Forskel Omgange
1 Nick Heidfeld Lotus-Renault 1m20.361s 86
2 Fernando Alonso Ferrari 1m20.493s + 0.132s 131
3 Michael Schumacher Mercedes GP 1m21.054s + 0.693s 114
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.099s + 0.738s 36
5 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.242s + 0.881s 84
6 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.574s + 1.213s 98
7 Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.681s + 1.320s 92
8 Heikki Kovalainen Team Lotus 1m21.711s + 1.350s 61
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.227s + 1.866s 99
10 Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.945s + 2.584s 64
11 Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m25.471s + 5.110s 72

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Konsulent Symonds Jerez test – dag 4 »