Schumi kørte propagandaomgang

Det var ren propaganda for Mercedes, da Michael Schumacher kørte den hurtigste omgang under testen på Jerez i fredags. Det mener Mark Webber, der samme dag sluttede 1.3 sekunder efter den tyske kører.

Mercedes MGP W02 præsentation . Copyright Mercedes GP

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 17/2 2011 klokken 04:02

Det var mere for at please Tyskland og Mercedes, end det var bilens reelle hastighed man så på Jerez.

Omgangstiden blev sat på Pirellis blødeste dæk og med god brug af den fleksible bagvinge.

”Det var formodentlig bare et lille show for Tyskland.”

”Supersoft dækkene er meget hurtigere, men holder kun en enkelt omgang.”

Mark Webber giver ikke meget for Michael Schumachers hurtigste omgang i fredags.
Copyright Getty Images/Red Bull Racing


Udtalelserne kom ovenpå Nico Rosbergs mere normale tider torsdag.

Michael Schumacher mener dog selv, at han havde mere at give af, og betingelserne for omgangstiden var ikke optimale.

”Jeg var på et 10-omgangesstint, så jeg ved ikke om man kan kalde det at være let (på brændstof). Det er også sandt, at vi ikke er det eneste hold, der har prøvet disse dæk.”

Schumis gamle Ferrari-kollega og ven, Felipe Massa, forsvarer dog tyskeren. Overfor ’Autosprint’ udtalte han:

”Schumi forrest? Det er ikke en nyhed, han har vundet mere end nogen af os.”

Nico Rosberg mener derimod, at Mercedes og Schumacher havde mere at komme med.
Copyright Mercedes GP


Nico Rosberg mener heller ikke, at Mark Webbers udtalelser er korrekte.

”Ja, vi var ikke så hurtige i Valencia, men med Michaels to dages test i Jerez, så er vi tydeligvis på rette vej.”

”Uanset hvad folk tror, så kørte vi ikke i kvalifikations-spec, da han kørte sine tider – Vi havde stadig en buffer.”

”En ting som bør gøres klart er, at denne bil vi har kørt med indtil videre ikke er vores Bahrain-bil.”

”Bilen her er for at forbedre holdbarheden og køre det maksimale antal kilometre muligt. En stor opgradering vil blive introduceret senere på testsæsonen.”

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Lotus Renault bekræfter Heidfeld Syv år mere i Kina »