Så flot var Nicks kørsel heller ikke

Nick Heidfeld er af mange blev rost for sin kørsel op igennem feltet fra sin 24. startplads til ottendepladsen i Spaniens Grand Prix. Men så flot var kørslen heller ikke. Årsagen var Pirelli-dækkene.

Vitaly Petrov foran Nick Heidfeld . Copyright Lotus Renault GP

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 24/5 2011 klokken 11:05

Nick Hedfeld fik ros for sin opkørsel i Spanien, samtidig har Vitaly Petrov fået kritik for ikke at kunne blive i pointene på trods af en startplacering som nummer seks.

Det hænger dog sammen med, at Nick Heidfeld, netop på grund af sit uheld i den frie træning, havde muligheden for at køre hele løbet på friske dæk.

Nick Heidfelds friske dæk gjorde forskellen hos Renault
Copyright Lotus Renault GP


Den mulighed havde Vitaly Petrov ikke, da han brugte de friske i kvalifikationen.

Vitaly Petrov startede på brugte bløde dæk, og skiftede til brugte bløde dæk igen på omgang 11 og 26 for til sidst at skifte til et par nye hårde dæk på omgang 41.

Nick Heidfeld derimod startedepå ny hårde dæk, og tog nye bløde-dæk på omgange 21, 36 og 50.

Nicks bedste tid blev sat på omgang 61 i 1.26.958. Vitaly kørte på omgang 35 sin bedste tid i 1.29.592.

Nick Heidfeld pitstop
Copyright Pirelli


Vitaly Petrov var skuffet efter løbet.

”Jeg er naturligvis skuffet over ikke at kunne gøre bedre brug af min gridposition og score nogle points.”

Nick Heidfeld var mere tilfreds:

”Jeg er tilfreds med plads otte efter at være startet fra sidstepladsen. Jeg fik en god start og måtte så kæmpe mig op igennem feltet med en del overhalinger, så det var ganske sjovt bag rattet.”

Nick Heidfelds løb i Barcelona er at sammenligne med Mark Webbers opkørsel i Kina. Underholdende at se på, men skyldes de friske dæk, mere end kørerens evner bag rattet.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Alt for mange pitstop Spaniens GP: Dagen derpå »