Virgin og McLaren i teknisk samarbejde

Der er sket mange ting i den her uge. HRT har solgt majoriteten af holdet, Williams skifter til Renault-motorer, og i mandags annoncerede Virgin Racing et samarbejde med McLaren. Fremtiden for de mindre hold ser lysere ud.

Timo Glock . Copyright Marussia Virgin Racing

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 6/7 2011 klokken 18:07

Marussia Virgin Racing har indgået et teknisk samarbejde med McLaren-søsterselskabet McLaren Applied Technologies. Det betyder for Virgin Racing, at de får adgang til en stor del af McLarens faciliteter, som blandt andet vindtunnellen.

En ting som ikke er brugt i designet af VR1 eller MVR2-chassiserne. Nu skal holdet dog have mere succes på banen, hvor Hispania Racing har overhalet det britiske hold.

Udover samarbejdet med McLaren, så har ”jomfruen” også opkøbt Wirth Research Technologies, Nick Wirths tidligere designstudie, som står bag de to fiaskoer, som Virgins biler har vist at være indtil videre.

Virgin reklamerer for den nye Cars 2 på Silverstone
Copyright Marussia Virgin Racing


Med ansættelsen af den tidligere Renault-chef Pat Symonds i en konsulentrolle, samarbejdet med McLaren Applied Technologies og opkøbet af Wirth Research Technologies, så burde grundelementerne for en bedre bil i 2012 være på plads.

I denne weekend er Virgin på hjemmebane, men selv med Cars 2-klistermærker på siden, så må Lynet McQueen nok indstille sig på at tage et af de nederlag, som han forsøger at omgå i Cars 2.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Alonso fortryder intet Fingeren bliver »