Havde Renault råd til at beholde Heidfeld?

Nick Heidfeld blev sat på porten kort før Belgiens Grand Prix. Nu er tyskeren helt ude af Lotus Renault GP, men hvorfor blev han fyret? Forklaringen er, at han ikke levede op til forventningerne, men er det nu også hele sandheden.

Bruno Senna . Copyright Lotus Renault GP

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 7/9 2011 klokken 10:09

Bruno Senna vendte tilbage til rollen som løbskører i Formel 1, da han afløste Nick Heidfeld kort før weekendens begyndelse.

Oprindelig sagde den brasilianske kører, at han var kommet i Formel 1 på talentet og ikke på sponsorer, men det var ikke helt sandt.

For selv om man ikke lige lagde mærke til dem, så var der et par ekstra klistermærker på den sorte Lotus Renault R31.

I dag har Renault så annonceret fire nye sponsorer for resten af sæsonen, og de er alle tilknyttet den brasilianske kører.

Bruno Sennas ankomst som løbskører hos Renault har bragt ekstra sponsorer med sig.
Copyright Michael Ewert


De er som følgende:

EMBRATEL – A good call
Et brasiliansk teleselskab, med rødder i Mexico, der er telekommunikationssponsor for de olympiske lege i Rio de Janiero i 2016.

Gillette – Shaving seconds off
Nu med otte blade, fristes man til at sige. Firmaet fra Procter and Gamble’s managing director, Jose Cirilo, udtaler:

”Vi besluttede os for at etablere et partnerskab med Lotus Renault GP, fordi det er et traditionelt, respektabelt og effektivt team, ligesom Gillette. Vi stræber efter at give mænd det bedste produkt de kan få, der tilbyder præcision, så vi har opbygget vores rygte ved at være associeret med performance-sportsgrene og hold, som f.eks.. Lotus Renault GP.”

OGX – A slick operation
OGX er et brasilianske olie- og naturgasselskab og nummer to indenfor dette område i Brasilien.

THE AUDEN MCKENZIE GROUP – In good health
The Auden McKenzie Group er et pharmaceutisk firma, der på 10 år er vokset fra et produkt og tre medarbejdere til i dag, hvor man 60 produktlicenser i Storbritannien og otte licencer i andre europæiske lande samt mere end 70 ansatte.

"The Auden McKenzie brand name will feature prominently on the eye-catching R31 livery from this weekend in Monza, in addition to both Lotus Renault GP physios’ shirts."

Havde Renault råd til at lade Nick Heidfeld blive i sædet.
Copyright Lotus Renault GP


Af disse fire nye sponsorer er Embratel og OGX Bruno Sennas personlige sponsorer. Gillette vil være på begge køres hjelme, og Auden McKenzie Group vil være at finde på holdets fysioterapeuter.

Der vil naturligvis være klistermærker på begge biler, og med fire nye sponsorers ankomst efter Sennas tiltrædelse, er spørgsmålet, om Renault reelt havde råd til at beholde Nick Heidfeld. Jeg tror det ikke.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Pirelli vil ændre på dækreglerne Viasat udvider F1-dækningen »