• Forside

Elektroniske problemer for BMW Sauber

Selvom piloterne fra BMW Sauber F1 var tilfredse med balancen af bilen, lykkedes det ikke holdet at få gennemført det forberedte program under den frie træning. Dette skyldes at holdet forsøgte at finde kilden til en elektronisk fejl der førte til at fredagspiloten Robert Kubica skred ud i Rascasse

Af: JPU (jpu@bmf1.dk) d. 25/5 2006 klokken 19:05

Fra BMW Sauber har vi modtaget følgende udtaleser og billeder.

Jacques Villeneuve:
BMW Sauber F1.06-03/BMW P86
1.Frie: 17, 1:19.246s / 2. frie: 20, 1:17.874s
2.
”Bilen er rimeligt konkurrencedygtig men på grund af problemet med Roberts bil blev vi nødt til at stoppe tidligt, so vi ved virkeligt ikke hvor vi står endnu. Vi har stadig en del arbejde at udføre”


Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 i Monaco torsdag 2006

Nick Heidfeld
BMW Sauber F1.06-02/BMW P86
1. frie Ingen tid / 2. frie: 22, 1:18.257s

”Jeg var meget tilfreds med balancen, men det var uheldigt at jeg kun var i stand til at gennemføre ti omgange. Det var en skam da det er vigtigt at gennemføre så mange omgange som muligt her under de frie træninger. På den positive side var vi i stand til at samle nogle data samt øve et par starter”


Nick Heidfeld BMW Sauber F1.06 Monaco torsdag 2006

Robert Kubica
BMW Sauber F1.06-05/BMW P86
1.frie : 6, 1:17.869s / 2. frie: 26, 1:19.273s

”Jeg er en stor fan af gadeløb så det var en god oplevelse at køre en Formel 1 racer her. Desværre lykkedes det os ikke at gennemføre vores program her i nogen af de to sessioner. Vi fik gennemført en del vigtig dæktest, også selvom de lange stræk blev afbrudt af røde flag. Så opstod det elektroniske problem som førte til min ulykke og sessionen var ovre for os”


Robert Kubica BMW Sauber F1.06 Monaco torsdag 2006

Mario Theissen (BMW Motorsportsdirektør)

”Roberts ulykke skyldes ikke en kørerfejl, men en elektronisk fejl. Dette var også grunden til han stoppede med at teste i morges. Lige nu forsøger vi at finde ud af grunden til fejlen, og som en forholdsregel beholdte vi alle bilerne i garagen. Dette betød at vi ikke kunne gennemføre vores program, men vi samlede alligevel data nok til at kunne foretage voresdækvalg”


Dr Mario Theissen betragter Robert Kubica i BMW Sauber F1.06 i Monaco.