Lukkede cockpits åndsvagt

Flere gange har der været snakket om, hvordan man bedst kan beskytte en kørers hoved i forbindelse med uheld i Formel 1. Kørere har flere gange været tæt på at få et dæk i hovedet fra en anden bil, og en løsning kunne være at overdække cockpittet. Dum ide ifølge Mika Salo.

Starten af Belgiens Grand Prix . Copyright Ferrari Media

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 16/9 2012 klokken 04:09

Der er ingen som ønsker at se en kører blive kvæstet eller dræbt af en anden kørers bil eller dæk, men hvordan kan man forhindre dette?

Et forslag der diskutere både indenfor og udenfor Formel 1 er at lave et tag, som man kender det fra jagerfly, der kan beskytte køreren.

Der er for og imod, og diskussionen er blusset op igen efter startuheldet i Belgien, hvor Fernando Alonso var tæt på at blive ramt i både hoved og på hænderne. Man skal dog ikke forhaste noget, siger tidligere F1, nu kommentator på MTV3 Mika Salo.

”Jeg mener ideen med lukkede cockpits er latterlig i
Formel 1.”

Starten af Belgiens Grand Prix
Copyright Ferrari Media


”Faktisk så vil det ikke længere være Formel 1, det vil være prototyper.”

”I mine øjne er det ikke en god ide at panikke efter et uheld, specielt ikke når ingenting skete.”

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Bottas er klar Hamilton fokuserer på mesterskabet »