Pirelli havde taget tre af deres fire tørvejrsdæktyper med til Jerez. Supersoft blev hjemme, da banen er uegnet til denne compound, og faktisk er banen ikke længere egnet til Formel 1-test. Asfaltens kvalitet er for ringe.
Det bekræfter Pirellis motorsportschef Paul Hembery overfor den brasilianske avis ’O Estado de S. Paulo’:
“Det er ikke en god reference. På grund af asfaltens kvalitet.”
Valtteri Bottas
Copyright Williams F1
”Jeg tænker næste år, at vi måske skal tage til Bahrain eller Abu Dhabi.”
Tidligere var der en test, om end frivillig at deltage i, i Bahrain på Sakhir-banen.
Pirelli var dog tilfredse med de feedback de har fået efter testen på Jerez, men asfaltens ruhed ødelægger billedet.
”Kørerne og ingeniørerne gav os positiv feedback.”
”Det virker som om vi har nået vores mål med at have hurtigere dæk, der opnår det optimale grip hurtigere, og har et bredere vindue med peak performance.”
”Vores intention var at give mere mekanisk grip, og derved reducere betydningen af aerodynamik.”
Paul di Resta
Copyright Sahara Force India
”Det får os til at forudse, at der vil være mindre forskel mellem de store og de mellemstore holds performance.”
Årets anden presæsontest begynder på tirsdag i Barcelona.