• Forside

Hvad koster et point, efter en halv sæson?

Point kan købes dyrt. Efter de første 9 løb, så kommer her en kort opsummering af, hvor dyrt de forskellige teams har købt deres indkørte VM point, ud fra deres årsbudget – selvfølgelig med det forbehold, at der kun er kørt halvdelen af sæsonen.

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 30/6 2006 klokken 09:06

Point kan købes dyrt.

Efter de første 9 løb, så kommer her en kort opsummering af, hvor dyrt de forskellige teams har købt deres indkørte VM point, ud fra deres årsbudget – selvfølgelig med det forbehold, at der kun er kørt halvdelen af sæsonen.

For en god ordens skyld, så er de 3 hold, der ingen point har holdt udenfor regnskabet.

Team Point Millioner kr. pr. point
Toyota 11 219 mio.
Red Bull Racing 9 134 mio.
BMW Sauber 19 point 120 mio.
Williams 10 point 80,5 mio.
BAR Honda 29 point 79 mio.
McLaren Mercedes 65 37 mio.
Ferrari 87 point 23 mio.
Renault 121 point 7 mio.

Endnu en gang er Toyota den som fører an i at bruge penge, de havde nok håbet på at de enkelte point havde været billigere end de har været. På samme vis, så havde det andet japanske team, BAR Honda nok regnet med større succes for de knap 400 millioner dollars de bruger, end sølle 29 point.


"219 mio? Så prøver jeg at score lidt flere point!"

For en god ordens skyld, så nævnes her, hvad de sidste 3 hold, har som årsbudget.

Super Aguri - 95 millioner dollars.
Midland F1 - 76 millioner dollars.
Torro Rosso - 66 millioner dollars.