Malaysias GP: 3. frie træning. Rosberg igen hurtigst

Den 3. frie træning op til det Malaysiske Grand Prix bragte ikke gode nyheder med sig. Det så sort ud for vores danske Kevin Magnussen, som ingen tid satte pga. tekniske problemer.

Nico Rosberg . Copyright Mercedes AMG

Af: Nicolai Hald Jepsen (nhj@bmf1.dk) d. 29/3 2014 klokken 07:03

Med næsten alle kørere ude på en installationsomgang så alt godt og fredeligt ud, men da vores danske Kevin senere skulle på banen, havde han ingen kræfter i motoren, og måtte trække i pit. Der blev han indtil træningen var slut.

Efter kort tid oplever vi, at begge Lotus biler er på banen og formår, at blive derude i længst tid. Maldonado der ikke havde en god 2. træning, var én af de tre kørere som kørte længst i dagens eneste træning, det er gode tegn til Lotus.

Maldonado var også første mand med en tid, efterfulgt af Ericsson.

Pastor Maldonado Copyright Lotus F1

Da Kevin 18 minutter inde i træningen, trak ud på banen for efterfølgende, at finde ud af at motoren ikke virkede, kom han ind i Massas kørelinje. Noget der kunne ligne at blive en løfter pegefinger, endte blot med skrækken. Men Kevin fik vidst også straf nok, da han desværre forblev i pitten derefter. Massa har efterfølgende tilgivet, og sagt ”Det er hvad der kan ske, når man har problemer.”

Med godt halvdelen af træningen tilbage meldte også Button tilbage, at han havde meget lidt grip med bilen. Det har ikke ligefrem været McLarens weekend i Malaysia.
Kun Button af de 2 havde formået at sætte en omgangstid, og denne var 25 sekunder efter den, på daværende tidspunkt, hurtigste tid af Hamilton på 1.40.552

Jenson Button Copyright McLaren Media

Halvdelen af træningen var tilbage, før Vettel kom på banen for første gang siden installationsomgangen. Sammen med hans australske teamkammerat, ser Red Bull ud til at have en god bil til denne weekend.

Lotus smed hurtigt Maldonado ud på banen som den første med medium-dæk på, som senere blev efterfulgt af Rosberg, Raikkonen og Alonso.

Tre fjerdedele inde i træningen nåede Raikkonen knapt at dufte til den bedste omgangstid, før Rosberg tog den fra ham igen. Rosberg satte en tid på 1.39.008, som derefter også forblev træningens bedste omgangstid.

Nico Hulkenberg Copyright Sahara Force India

I de sidste 10 minutter af denne sidste træning, placerede de to Force India-kørere sig i top 6, hvilket beviste at de kan være med de gode teams, på gode dage.

Da det ternede flag blafrede, var Sebastian Vettel ved at indfinde sig på sin ”sædvanlige” plads i top 5, Red Bull har taget tyren ved hornene, og fik begge kørere i top 6.

Ingen biler kørte galt i den 3. og sidste træning, men flere kørere kørte af banen, dog ikke værre end, at de selv kunne komme ind igen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:39.008 + 0.000 13
2. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:39.240 + 0.232 13
3. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:40.156 + 1.148 13
4. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1:40.387 + 1.379 14
6. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:40.686 + 1.678 14
7. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1:40.736 + 1.728 14
8. Felipe Massa Williams Racing
P
1:40.781 + 1.773 20
9. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:40.891 + 1.883 20
21. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
2:05.555 + 26.547 4
22. Kevin Magnussen McLaren Formula 1 Team
P
0:00.000 - 5
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hold øje med: Vejret Malaysias GP: Kvalifikationen: Hamilton på pole »