Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 22/8 2014 klokken 12:08
Sommerpausen i Formel 1 er en tvungen ferie, hvor der ikke må udvikles på bilerne, men den tvungne pause er kun på to uger, og simulatorerne hos Formel 1 holdene er yderst effektive, hvorfor vi forventer at se en del opdateringer i denne weekend.
Med andre ord, så betyder det, at vi igen har muligheden for at se lidt rigtig sport i fjernsynet.
Kampen i front ser fortsat ud til at stå mellem Rosberg og Hamilton.
Hamilton udtalte i et interview op til denne weekend, at han har nydt godt af ferien, og at han kommer meget optimistisk tilbage til Formel 1.
Men denne første træning viste også, at Rosberg i den anden Mercedes har fundet ekstra energi i ferien og endnu mere fart, så det er ikke nemt at være Hamilton.
Hvis det lykkes for Rosberg at sætte Hamilton på plads igen, kan det være begyndelsen på det endelige nederlag for Hamilton, som dog virker mere psykisk stabil end tidligere.
Hos Ferrari kan man tydeligt se, at de har overholdt forskrifterne om at holde ferie. Räikkönen fik problemer med ERS systemet i sin bil efter kun 11 omgange, hvilket betød, at han blev beordret til at køre langsomt tilbage til pitten.
Alonso i den anden Ferrari havde endnu engang ingen nævneværdige problemer og var igen betydeligt hurtigere end Kimi.
Flere hold viste meget tydeligt, at der skulle kikkes nærmere på deres aerodynamik, da mange havde malet deres biler med fol-viz.
En af dem vi så billeder af, var Daniel Ricciardo i Red Bull.
Hos McLaren ser det ud til, at de igen har rykket bilen den rigtige vej. Om begge biler er udstyret med de nyeste komponenter vides desværre ikke på nuværende tidspunkt, men bedst af de to var Button, der sluttede som nummer 4, mens Magnussen måtte tage til takke med en 7. plads, hvilket vel også er ganske udmærket.
Button placerede sin McLaren ind mellem de to Ferrarier, mens Magnussen placerede sin McLaren ind mellem de to Force India racere, desværre med Perez foran ham.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)