Christian Horner nedtoner Mercedes' fordel

Christian Horner føler sig overbevist om, at Red Bulls reelle hastighed er på højde med Mercedes, til trods for, at Lewis Hamilton satte både Sebastian Vettel og Daniel Ricciardo overbevisende til vægs i Singapore.

Christian Horner . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 26/9 2014 klokken 11:09

Hamilton havde en solid føring det meste af løbet, indtil en Safety Car blev sat ind efter uheldet mellem Sergio Perez og Adrian Sutil. Det eliminerede Hamiltons forspring, men bedst som alle troede, at Hamilton nu kunne udfordres af Sebastian Vettel, fandt briten sit niende gear frem. Da løbet efterfølgende blev givet frit, havde Hamilton hele foden på speederen, og han formåede på 15 omgange at skabe sig et forspring på 25 sekunder ned til tyskeren.

Det store forspring betød, at da Hamilton efterfølgende skulle i pit for tredje gang i løbets slutfase, kom han ud lige bagved Sebastian Vettel, og det varede ikke længe, før Hamilton endnu engang var helt oppe og presse Vettel. Det tog ikke mange omgange for Hamilton at passere Vettel og tage sejren og føringen i verdensmesterskabet.

Til trods for, hvad der i TV lignede en relativ let overhaling og vag modstand fra Vettel, så er Red Bulls teamchef, Christian Horner, fortrøstningsfuld og overbevist om, at Red Bull vil slå stærkt igen i de sidste løb af sæsonen.

”Tidsforskellen til Mercedes blev forvrænget efter sikkerhedsbilen, da de valgte strategier efterhånden blev udspillet. I det første stint var Vettel i stand til at følge fornuftigt med Hamilton, og jeg tror kun, at Hamilton endte med at skabe sig et forspring på syv sekunder op til sit første stop," udtaler Christian Horner til autosport.com.

"De (Mercedes red.) havde en fordel, men vi er helt sikkert tættere på dem, end vi har været i tidligere løb. Det var jo ikke sådan, at de tog et sekund på os pr. omgang, så jeg mener helt sikkert, at vi er tættere på dem."

Christian Horner mener også, at banens layout har haft noget at sige i forhold til, hvor skoen trykker.

”På en bane som Singapore er vi i stand til at komme tættere på, men det store problem er vores forskel på hestekræfter. Så selvom vi var i stand til at lukke ned for forspringet, så vil det, når vi kommer til baner som fx Abu Dhabi og Sochi, blive udbygget igen. Vores mål er at lave alt det arbejde, vi kan henover vinteren, så vi forhåbentlig kan komme hurtigere ud af startblokken næste år og lukke ned for forspringet”, slutter Horner.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Cosworth på vej tilbage Tiden er løbet for den tredje bil »