Red Bull tror fortsat på Albon

Alexander Albon har haft en svær start på dette års 2020-sæson, men holdchef, Christian Horner tror stadig på den 24-årige thai-engelske racerkører.

Abu Dhabis Grand Prix 2019 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 20/8 2020 klokken 17:08

Alexander Albon har ikke følt sig tilpas i Red Bull-bilen i denne sæson, og han generelt været langtfra hans teamkollega, Max Verstappen. Og senest i det spanske Grand Prix sluttede Red Bull-køreren en omgang efter hans hollandske holdkammerat.

Men det har ikke fået Christian Horner til at miste troen på Albon.

“Problemet med Alex var, at han ikke havde en god balance i bilen,” i følge motorsport.com

“Når balancen ikke er der på alle tre dæktyper, (han mente) han nedslidte dækkene utrolig hurtigt.”

“Når man kører i beskidt luft i så store dele af løbet, så æder vi bare dækkene. Vi havde ingen lang levetid på vores stints, ligemeget om det var det hårde, bløde eller medium dækket.”


“Det var meget frustrerende for ham, “ fortsætter teamchefen.


Red Bull Christian HornerRed Bull Christian Horner
Copyright Red Bull



“Vi er i simulatoren, kigger på karakteristikken, kørerstilen i mellem de to biler, spørger hvorfor Verstappen er i stand til at få mere ud af bilen.”

“Vi har styrket ingeniør-siden i hans side af garagen, og der er en stor tro på Alex. Som han demonstrerede i Silverstone, har han evnerne til at være en meget hurtig racerkører.”

“Det giver ikke så meget mening for ham i øjeblikket, vi bliver nødt til at hjælpe ham i gennem det.”

“Bilen er svær at køre for tiden, men med lidt tid og nogle forbedringer for vores side, vil vi være i stand til at hjælpe ham i gennem det her,” lød det fra Christian Horner.


OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Schumacher til HAAS? FIA kigger på pre-løbs radiokommunikation »