På Monza-banen er der stor fokus på topfart - dvs lav downforce, men kørerne har også brug for downforce i de snævre chikaner. BMF1 har kigget ind i garagerne for at se de mange bud på den perfekte bagvinge til Monza-banen.
Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 7/9 2019 klokken 10:09
Især Red Bull har en meget smal vinge til dette løb. Det er en del af Red Bulls nye low-downforce pakke til denne weekend og Alexander Albon har allerede udtalt at han er godt tilfreds med den indtil videre.
Søster-teamet Toro Rosso har ikke udviklet en særlig vinge til højfarts-baner, men bruger en modificeret vinge med færre elementer på Monza.
Williams har en relativt stor bagvinge, men det kan også ses på topfarten når racerne kører rundt. Dér ligger Williams med en af de laveste tophastigheder. Om det er et bevidst design-valg eller om det trængte team blot ikke har midlerne til at udvikle en særlig bagvinge, det vides ikke.
Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.