Ferrari har haft en meget skidt 2020-sæson. Sidste år var Ferrari de hurtigste på de lange strækninger, men i år er de klart de langsommeste, når det går lige ud, efter de indgik en aftale med FIA, som tydeligvis har haft en effekt på deres fart på de lange strækninger.
Ferrari-chefen vurderer, at bane-karakteristikken har fået dem til at se værre ud, end hvad de i virkeligheden er, og han undlader derfor at kalde det for en krise.
“Jeg synes, at det er et forkert at bruge ordet krise,” udtaler Ferrari-bossen i følge
motorsport.com
“Det er helt klart et meget dårligt resultat for os i en meget svær sæson, som vi oplever. Men vi vidste, at det ville komme, vi så det i vintertesten og så kom frysningen som gjorde, at det var umuligt at udvikle bilen. “
Der er nogle eksperter, der har sat spørgsmålstegn ved Mattia Binotto som manden, der kan føre Ferrari tilbage til toppen, og Mattia Binotto erkender også, at han står med noget af ansvaret.
“Vi tager alle ansvar for den situation vi er i. Jeg tager ansvaret som holdchef, ligesom alle de andre som arbejder i Maranello.”
"Vi er alle i samme båd. Men selvom holdet er i midten af en storm, så er vi stadig forenet. Der er ingen krise, ingen spændinger. Der er frustration hos os alle. Men jeg tror, at frustrationen vil blive transformeret til en reaktion.”
Belgiens Grand Prix 2020. Ferraris Mattia Binotto
Copyright Ferrari
Spurgt ind til, hvorfor de er blevet langsommere svarede den italienske team-boss følgende:
“Hvad der sker er, (fakta) er vi har en bil, som har tabt hastighed, ligesom alle andre motorfabrikanter har. Vi har tabt mere end andre.”
“Sidste år dækkede motoren delvist maskinens grænser, men i år er det ikke længere tilfældet. Grænsen på motoren er udviklende. På det punkt er det klart, at vi bliver nødt til at forbedre os,” lød det fra Mattia Binotto.
Ferrari har mulighed for at revanchere sig på hjemmebanen på Monza, hvor de kører allerede i den kommende weekend.