Rygtebørsen

Rygtebørsen, Silly Season eller hvad den tid vi er inde i nu kaldes. Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen og Fernando Alonso, er alle meget hotte emner, da de endnu ikke har en kontrakt efter denne sæson. Her er de seneste rygter fra paddocken.

BMF1 på pletten . Copyright Allan Haslund

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/6 2018 klokken 08:06

BMF1 har et par af vores dygtige folk i paddocken i Østrig, for at følge weekendens løb på Red Bull Ring, hvilket betyder at der vil blive snuset ekstra i kanterne, for at finde ud af hvad der er op og ned på nogle af de mange rygter der verserer.

Et af de seneste store rygter går på, at Kimi Räikkönen skulle være på vej tilbage til McLaren, hvor han skal erstatte Fernando Alonso, som angiveligt skulle stoppe i Formel 1, for at forfølge legendestatus med at vinde Indy 500, ved at tage en hel sæson i IndyCar.

Men at Alonso efterhånden har fået nok og er klar til at forlade McLaren, er ikke den store overraskelse her. Det er det andet rygte om, at McLaren også har mistet troen på Stoffel Vandoornes evner og angiveligt skulle være klar til at sætte Lando Norris i den anden McLaren, så de kommer med helt nye kørere i 2019.
Giver McLaren ikke Norris et Formel 1 sæde i 2019, vil de blive nød til at give ham en chance på et andet hold.

Rykker Räikkönen til McLaren, er der så et af de mest eftertragtede sæder ledigt hos Ferrari.
Det er det nok også, selvom den populære finne ikke selv beslutter sig for at skifte.
Her er det ikke overraskende den unge Alfa Romeo Sauber kører, Charles Leclerc der er et meget varmt emne.
Leclerc har vist, på blot 8 løb, at han er et af de største talenter vi har set i Formel 1 i mange år. Efter et par svære løb i starten af sæsonen, fandt han ud af at han skulle ændre kørerstil, for at få det bedste ud af Sauber-raceren, hvilket gav pote med det samme.
Største udfordring er dog, at han er meget ung og at Ferrari ikke har tradition for at tage så unge kørere ind på holdet.
Det kan åbne op for en af de andre Ferrari tilknyttede kørere, nemlig danske Kevin Magnussen, der med den Ferrari motoriserede HAAS racer, har vist at han lige nu, er den bedste i en ikke top bil. Dette rygte kommer ikke fra danske medier, men fra engelske, der normalt har godt fat i insidere på de store hold.

Skulle det lykkes Kevin Magnussen at lande en Ferrari kontrakt, vil det helt sikkert kun blive for en enkelt sæson, eller indtil Ferrari mener Leclerc er klar til at rykke op i den røde racer.

Hos Mercedes har der været rygter fremme om, at Lewis Hamilton ville stoppe efter denne sæson, men efter de seneste resultater, ser det ud til at han igen har fundet motivationen og glæden ved at kører for Mercedes.
Det betyder dog ikke, at alt er statisk hos Mercedes.

Daniel Ricciardo omtales fortsat som et hot emne til et Mercedes sæde, men denne gang er det så som erstatning for Bottas, der igen kritiseres for manglende performance.

Daniel Ricciardo har meldt ud, at han meget snart vil melde sin beslutning ud. Bliver han hos Red Bull, eller er der et andet tilbud der er mere fristende?
Som det ser ud nu, er der mere og mere der tyder på, at han bliver hos Red Bull, der i 2019 vil kører som fabrikshold for Honda, hvilket kan være med til at hjælpe dem til at vinde verdensmesterskabet igen.
Skulle Ricciardo vælge at skifte til Mercedes, som lader til at være optionen, står Bottas ikke som en umiddelbar erstatning for ham hos Red Bull, der med stor sandsynlighed vil forfremme Gasly til Red Bull og sætte en ny håbefuld kører ind i Toro Rosso.

Hvad der så vil ske med Bottas, er meget åbent, men en returnering til Williams kunne være en mulighed.

Vi følger op med flere rygter fra paddocken over weekenden!

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« McLaren kigger på Kimi Ny-samlede dæk: Her er kørernes valg til Østrigs G »