• Forside

AT&T ny hovedsponsor for Williams

Williams F1 teamet offentliggjorde i dag sin nye hovedsponsor, den amerikanske telekommunikationsgigant AT&T. Der er tale om en flerårig aftale, og det er første gang at teleselskabet indgår i så tæt et sponsorsamarbejde.

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 20/10 2006 klokken 12:10

USA’s største teleselskab AT&T, og et af verdens største i øvrigt, indtræder nu som officiel hovedsponsor for Williams F1. Der bliver tale om et såkaldt titelsponsorskab.

AT&T har tidligere sponseret andre teams i Formel 1, specielt det hedengangne Jaguar Racing, men det er første gang at giganten indtræder i et så tæt økonomisk parløb med et team.

”Formel 1 er en helt unik platform for et globalt brand som AT&T,” udtaler Mark Keiffer, øverste marketingansvarlige hos AT&T.


Vi skal vænne os til en ny bemaling på William F1's biler i 2007. Her der det Mark Webber.

”Værdierne hos AT&T og Williams – vilje, dedikation for udvikling, fart, integritet og commitment på højeste plan – er helt ens hos os.”

Teamet vil fremover komme til at hedde ’AT&T Williams F1’, og teamejer Frank Williams er ikke helt uventet temmelig glad for den vigtige kapitalindsprøjtning til teamet.

”Det er en stor forret for Williams F1 at blive ambassadør for et brand af global størrelse, skala og ry, som AT&T har,” siger Sir Frank Williams. ”Det er vores forpligtelse at repræsentere deres interesser på den bedste måde…”

AT&T vil fremover levere avancerede kommunikationsløsninger til Williams, som vil blive brugt i teamets fabriksfaciliteter i Grove, England, såvel som under løbene.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER