• Forside

Honda stikker hovedet frem

Weekenden i Malaysia, har været særdeles hård for Honda-teamet. Både Barrichello og Button, har kæmpet med at finde den rigtige kombination af greb og balance. Løbet i dag gav dem en lille oprejsning.

Af: (@bmf1.dk) d. 8/4 2007 klokken 14:04

Stort set alle holdene, har kæmpet med at finde balance i bilen og det rigtige vejgreb i dækkene. Men for Honda, så det længe ud til, at de slet ikke kunne finde det rigtige set-up. Kombineret med en straf til Barrichello for udskiftning af motoren, startede løbet særdeles dårligt.

Det blev dog til en 11. plads til Rubens Barrichello og en 12. plads til Jenson Button. Men brasilianeren skulle kæmpe sig op gennem feltet, blev Buttons bil ramt af Sutil i løbets første omgang.

Rubens Barrichello Honda Racing. 11. bedste tid
"Vi kan aldrig være tilfredse med en 11. plads, men sammenlignet med hvordan tingene så ud i kvalifikationen i går, havde vi en rimelig dag. I de sidste to løbsweekender, har vi haft dårlige kvalifikationer, og løbene har vist, at vi kunne være tættere på pointene, hvis ikke vi kæmpede om lørdagen. op til næste løb, må vores fokus ligge på at kvalificere os bedre, og det er alt hvad vi kan gøre for at bevæge os frem lige nu."

Rubens Barichello kæmpede sig op gennem feltet fra en 22. plads til nummer 11.

Jenson Button Honda Racing. 12. bedste tid
"Et hårdt løb, som forventet. Jeg havde en ret miserabel første stint. Sutil kørte ind i siden på min bil og der var noget skade på den, men hvor stor en forskel det gjorde, ved jeg ikke. Gennem de første to stints, kæmpede jeg virkelig, for jeg manglede greb i bagenden af bilen.

Vi mistede lidt i forbindelse med frontvingens hældning på den sidste stint, men hentede noget i bremse-fordelingen og tog lidt af lufttrykket af dækkene, for at forbedre tingene lidt. Vi var stadig 12 efter det, men efter igår kan vi se på dette som et skridt fremad."

Jenson Button, Honda RA107, Sepang-banen i Malaysia 2007

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)