• Forside

Og længere nede i feltet....

Der finder vi Spyker, som måtte udgå med begge biler. Toro Rosso havde også en lidt svær dag, men fik dog et hæderligt resultat med hjem. Samme for Super Aguri, som faktisk ikke var så langt efter Honda.

Af: (@bmf1.dk) d. 8/4 2007 klokken 16:04

Som vi tidligere har beskrevet, var varmen og den høje luftfugtighed en afgørende faktor, for hvordan kørerne klarede sig i Malaysia. Klart årets varmeste og hårdeste løb, men hvordan så det egentlig ud nede bagved?

Der finder vi Super Aguri, Toro Rosso og Spyker som absolut bundprop.

Her følger de udtalelser fra de officielle pressemeddelser fra kørerne.

Takuma Sato Super Aguri-Honda. 13. bedste tid.
"Jeg fik en god start. Der skete så meget lige med det samme, med en masse biler side om side, der dykkede ind i det første og andet sving, og i al forvirringen, blev min næse beskadiget og styringen blev forværret. På vej ind i sving 4, kørte jeg side om side med begge Toro Rosso-bilerne.

Jeg havde ingen muligheder for at køre forbi, så jeg blev skubbet ud i rabatten og mistede mange placeringer. Senere fik jeg overhalet nogle biler, det var spændende, og derfra var det et spændende løb. Vi mistede så et par sekunder i det andet pit-stop, så jeg tror vi kunne have endt højere oppe endnu, men alligevel et positivt resultat."

Anthony Davidson Super Aguri-Honda. 16. bedste tid.
"Det var et hårdt løb for mig, især fordi jeg har haft influenza hele ugen. Jeg vidste det ikke blev let, men er glad for at få bilen med over målstregen. Denne gang fik jeg en god start på løbet, med en ren start og i dethele taget en god første omgang. Men så begyndte jeg at få problemer med balancen i det første stint, og fik en masse understyring når jeg kørte efter andre biler.

Det er noget vi må arbejde på. Der var et overraskende lavt greb hele løbet i gennem, så det var en kamp. jeg laver stadig en del rookie-fejl, men de kan der arbejdes med. Dagens resultat er helt klart mere positivt end for 3 uger siden, så jeg er godt tilfreds med dagens arbejde."

Anthony Davidson og Takuma Sato. Malaysia GP 2007

Sato´s manøvre ud i sandet, da han var klemt af de to Toro Rosso-kørere, får også et venligt ord med på vejen af Tonio Liuzzi. Han mener nemlig, at der er en anden forklaring.

De to Scuderia Toro Rosso kørere, Scott Speed og Vitantonio Liuzzi, sluttede som henholdsvis nummer 14 og 17. En ødelagt vinge, kunne måske have været undgået for Liuzzi.

Scott Speed Scuderia Toro Rosso. 14. bedste tid.
"Det var et hårdt løb og jeg fik en masse blærer på min bremsefod, for pedalen var meget hård at træde. Men bilen lod til at være mere konkurrencedygtig, end vi regnede med. drengene har arbejdet meget hårdt de sidste par uger, og jeg er bare glad på deres vegne, for at kunne levere bilen i god stand, og gennemføre løbet. Vi lærte meget i denne weekend og jeg tror vi vil kunne gøre det en smule bedre i Bahrain."

Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso. 17. bedste tid.
"Jeg synes det var en skam, at Sato lavede den dér manøvre i sving 4 og ødelagde min kørsel, for alt kørte glat. Men jeg kolliderede med ham og det betød, at jeg også ramte Scott´s ene baghjul og måtte ind efter en ny næse. En skam, for jeg synes min fart var rigtig god og vi kunne have gjort det meget bedre i det endelige resultat. Den positive side er, at vi har forbedret vores performance siden Australien, og vi kan godt være lidt mere optimistiske før det næste løb."

Scott Speed, Scuderia Toro Rosso. Malaysia 2007

Der var ikke meget at smile af, for det lille hollandske Spyker-team. Begge biler måtte udgå. Sutil led en defekt i ophænget og måtte udgå. Seks omgange senere, var det Albers´bil som blev siddende i første gear. det fik motoren til at overophede og brød i brand.

Adrian Sutil Spyker. DNF
"Jeg fik en god start og passerede en hel del biler ind i første sving, og var lige bag Button. Da jeg skulle bremse op til det fjerde sving, var der noget der gik i stykker bagtil og jeg mistede kontrollen. det var ærgerligt. Man ser frem til et løb, og så når man kun en halv omgang. jeg er også skuffet på drengendes vegne, de har arbejdet hårdt i ugevis, men vi er bedre i Bahrain."

Christijan Albers Spyker. DNF.
"Det var virkelig en skam at måtte udgå, da jeg troede på at bilen ville klare sig godt i løbet. Bilerne foran trak væk, men ikke så hurtigt alligevel, og jeg tror vi kunne have presset dem og kommet tilbage. Så var der problemet med gearkassen, hvor jeg sad fast i første gear og måtte i pit. Desværre, på grund af de høje temperaturer, brød bilen i brand og det var det. Jeg håber at vi får chancen i Bahrain til at vise det arbejde vi har lagt i det."

Begge Spyker biler måtte udgå i dagens GP

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)