• Forside

Podiepladsen smuttede med regnen

Heikki Kovalainen kæmpede i Canada med om den sidste podieplads. Det kunne han også have gjort i dag, men en gambling sidst i løbet kostede muligheden for at kæmpe om den sidste podieplads i dag. Fisichella kunne have kostet det sidste point.

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 22/7 2007 klokken 20:07

Heikki Kovalainen sluttede på plads otte efter et løb, hvor et gamble på regnvejrsdæk ikke gik som det skulle.

”Der er ikke så meget at sige, for at være ærlig. Vi tog nogle chancer, specielt med regnvejrsdækkene ved mit sidste løb, og det kunne ikke betale sig. Jeg var nødt til at passe på dækkene på den tørre bane indtil regnen kom, og det blev aldrig til en fordel. Men fra den placering vi befandt os på, hvor vi stadig manglede et pit stop var det en gambling, der var værd at tage.”

”Det har ikke været en god dag for teamet, men vi scorede i det mindste et point. Der er en vigtig test i næste uge, inden sommerferien begynder, og det bliver vigtigt at finde nogle svar der, der kan hjælpe os på rette vej i Ungarn og Tyrkiet.”

Trængsel på banen

Giancarlo Fisichella endte løbet på plads 10, men Giancarlo var med få omgange tilbage stadig i pointene. På den næstsidste omgang gik Lewis Hamilton inden om Giancarlo i Michael Schumacher-S, og kun held gjorde, at Lewis ikke snuppede det sidste point. Fisi var dog ikke selv tilfreds med løbet.

”Vi havde en mulighed for at gøre det rigtig godt i dag, men vi udnyttede ikke muligheden. Jeg tabte placeringer ved at køre en ekstra omgang på slicks i starten, og så holde bag Heikki i pitten kostede også. Derfor måtte vi køre med masser af brændstof, og selv om balancen var god, så var performancen der ikke. Det har været en svær weekend siden fredag morgen, og vi vil arbejde hårdt inden Ungarn på at sikre vi får en bedre træning i Budapest.”

Giancarlo Fisichella havde det svært i regnen

Flavio Briatore var heller ikke glad for resultatet:

”Det var et skidt løb for teamet. Vi kom optimistiske og troede vores nye udviklingsdele ville give os en bedre performance. Vi formåede ikke at drage fordel af de skiftende betingelser i løbet, og tabte afstand til vores konkurrenter. Vores job er nu at analysere alt på fabrikken og forstå vores fejltagelser og så rykke fremad igen.”