Liuzzi får gammelt chassis

Jeg kan ikke huske, hvornår der sidst har været så mange problemer med revner og skader i kørernes chassiser som i år. Vitantonio Liuzzi kører i Canada med et ældre chassis, da man har fundet skader på italienerens løbschassis.

Vitantonio Liuzzi . Copyright Sutton Images/Force India

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 9/6 2010 klokken 07:06

Endnu en kører har fået nyt chassis forud for et løb. Denne gang er det Force Indias Tonio Liuzzi, som skal køre med et lidt ældre chassis, da man på fabrikken i England har fundet mindre skader på chassiset.

Det skulle være forklaringen på, at Liuzzi efter at have scoret point i årets to første point har været pointløs siden. Senest nåede italieneren end ikke ud af Q1 i kvalifikationen.

Den italienske kører forklarer:

“De sidste par løb har været ret hårde, da vi har døjet med en generel mangel på grip, der gjorde det svært at presse maksimalt.”

”Monaco var okay, og jeg troede vi havde løst problemernerne, så det var meget frustrerende i Tyrkiet, at jeg ikke kunne få det optimale ud af de nye udviklingsdele.”

Vitantonio Liuzzis chassis har man fundet skader på. Derfor skifter man nu tilbage til et ældre chassis.
Copyright Force India


“Vi har brugt en masse timer på fabrikken og fundet noget mindre skader på chassiset, som vi brugte fra Monaco. Vi troede vi havde løst det, men for en sikkerheds skyld så skifter vi tilbage til det chassis, jeg brugte i de fire første løb.”

“Vi vil tage endnu et kig på chassiset på fabrikken for at se, om vi har andre områder vi skal udbedre.”

Jeg husker ikke, hvornår vi sidst har set så mange problemer med skader på chassiser, der har krævet så store udskiftninger.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Hankook vil i F1 i fremtiden Tost vil have kundebiler tilbage »