Sauber beholder Kobayashi

Sauber Motorsport har i morges udsendt en pressemeddelelse, hvor de meddeler, at holdet beholder Kamui Kobayashi som kører i 2011. Andenkørerens navn lader derimod vente på sig.

Kamui Kobayashi og Peter Sauber glæder sig over de nye point . Copyright Sauber Motorsport

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 7/9 2010 klokken 12:09

Kamui Kobayashi er, efter en svær sæsonstart, ved at finde sig til rette i Formel 1. Derfor har Peter Sauber og hans team valgt at forlænge kontrakten med den unge japanske kører, der kun var ansat på en 1-årig kontrakt.

Kontrakten kommer et par dage for tidligt. På mandag, dagen efter det italienske grand prix, fylder den tidligere Toyota udviklingskører 24 år, og kontraktforlængelsen ville have været noget af en gave at få. Nu har Kamui fået den på forhånd.

Endnu vides det ikke om en af disse tre bliver Kamuis holdkammerat til næste år.
Copyright Sauber Motorsport


Teamchef Peter Sauber udtaler: Vi nyder at have vores rookie som en del af holdet – både som kører og som person.”

”Vi har ikke været i tvivl omkring at arbejde sammen ham i 2011. Kamui har helt sikkert indfriet vores forventninger hvad angår fart og kampånd. Plus at hans samarbejde med teknikerne og hans tekniske forståelse også har udviklet sig i en god retning.”

”Den erfaring han har fået i hans første fulde sæson i Formel 1 vil komme ham til gode i 2011. Vores mål er at give ham en hurtig og holdbar bil fra begyndelsen af næste sæson.”

Kamui Kobayashi
Copyright Sauber Motorsport


Kamui Kobayashi er glad for kontraktforlængelsen.

”Vi havde en meget svær start på sæsonen, men vi har arbejdet sammen på at komme ud af den situation. Jeg føler mig rigtig hjemme i Peter Saubers team, og er meget glad for at vi arbejder sammen igen i 2011.”

”Men lige nu fokuserer jeg 100% på i år. Der er stadig seks grand prix-weekender endnu i 2010, og vi håber at vi kan udvikle os noget mere.”

Kamui Kobayashi har optjent 21 point i år og været i Q3 tre gange.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Force India-chef ønsker senere sæsonstart Ferrari motorproblemer »