Brasiliens GP: 2. frie træning

En fortsat solrig bane og Red Bull fortsat suverænt i front. Hvis Red Bull ikke får tekniske problemer ser Interlagos ud til at blive deres bane, mens de øvrige må kæmpe om de sekundære pladser. Vettel er fortsat hurtigste mand.

Sebastian Vettel . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 5/11 2010 klokken 19:11

Dagens anden frie træning viste endnu engang et Red Bull-hold, der ikke har tænkt sig at gøre det let for Ferrari og Alonso. Vettel er eneste mand under 1.12.

Mark Webber var længe suverænt hurtigste mand, hvilket fik en frustreret Hamilton til at spørge pitten om hvor han kunne finde over et halvt sekund. Her blev svaret at han skulle køre hurtigere i første og anden sektor, mens han var med i tredje sektor. Altså ikke noget han kunne bruge til så meget.

Alonso, der er den førende i kampen om mesterskabet, forsøgte flere gange at vise at han kunne udfordre Webber, uden held. Det endte med at Ferrari valgte at sende spanieren ud med en tung bil for at teste deres løbs setup.

Ferrari har i øvrigt skiftet motor på Alonsos racer, som var planlagt men også nødvendigt efter nedbruddet sidst på første træning.

Hos Mercedes var det endnu engang veteranen Michael Schumacher der var den hurtigste af de to kørere på holdet, men det endte med at unge Rosberg lykkedes med at få sat en tid der var en hundrededel sekund hurtigere. Så det må siges at de to var jævne her under anden træning, hvor de sluttede som nummer 9 og 10.

McLaren havde et mere blandt indtryk af hvad de kunne på den brasilianske bane, med Hamilton som den bedste af de to på en 4 plads, næsten 7 tiendedele sekund efter Vettel, og Button nede som nummer 7, mere end 1,2 sekund efter Vettel.

Så vi kan konkludere, at der er nogle, som skal arbejde hårdt, hvis de ønsker at lukke hullet op til Red Bull, der her i den anden frie træning, har vist sig skræmmende suveræne.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull fornyer med Renault Renault har problemer med bagvingen »