Malaysias Grand Prix: Løbet - LIVE

Velkommen til vores livedækning af Malaysias Grand Prix, her søndag formiddag.

Bilmagasinet Logo . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 10/4 2011 klokken 09:04

Efter gårsdagens kvalifikation, så ser det ud til at dagens løb bliver et løb i to tempi. Forrest vil Red Bull og McLaren-Mercedes kæmpe om podiepladserne, imens Renault, Ferrari og Mercedes vil kæmpe om de resterende pointgivende placeringer.

I den anden ende af feltet, så vil både Lotus og HRT forsøge at gøre det godt, især Lotus ser ud til at have fundet fart til at være med lidt længere oppe i feltet.

Hvem vinder så? Tjo, mon dog ikke man bare skal sætte sine penge på at Vettel tager endnu en sejr, på vej til hvad der ligner et ganske suverænt mesterskab. Ja, det er tidligt at spå om, men Red Bull ser ganske uovervindelige ud i år.

Lewis Hamilton Copyright McLaren

Dagens spørgsmål før starten er selvfølgelig dækkene og vejret - holder dækkene kortere eller længere end forventet? Og hvordan bliver vejret?

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1T37:39.832 3 25
2. 4. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1T37:43.032 3 18
4. 3. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1T38:06.132 3 12
5. 7. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1T38:16.732 3 10
6. 5. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1T38:37.032 4 8
8. 2. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1T38:49.732 4 4
9. 11. Michael Schumacher Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1T39:04.632 3 2
DNF / Ikke-fuldførte
12. 9. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1 omg. 3 0
22. 15. Rubens Barrichello Williams Racing
P
34 omg. 3 0
24. 18. Pastor Maldonado Williams Racing
P
48 omg. 1 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« MVR-02 præsenteret Turbeskrivelse: Nürburgring 2011 »