Ferrari mere aggressive

Pat Fry melder nu ud, at Ferrari er villig til at gå mere aggressivt til værks, nu hvor Alonsos føring i kampen om årets mesterskab er kommet under voldsomt pres. ”Vi er bagud og det skal vi ændre på.”

Pat Fry . Copyright Ferrari Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 10/10 2012 klokken 10:10

Ferrari har ikke rigtigt været super gode i år, men de har været stabile på tidspunkter hvor de øvrige hold havde store problemer med at holde deres maskineri på ret kurs.

Men efter sommerferien har det vist sig ikke at være nok at være stabil. McLaren har, set over hele sæsonen, haft den stærkeste racer, mens Red Bull har kæmpet med diverse problemer, hvilket har ført til, at de flere gange er udgået.

Red Bull er dog kommet igen og i en sådan grad, at Alonsos overlegne føring, nu næsten er sat helt over styr.

Det bliver Ferrari nød til at reagere på, hvilket holdets tekniske direktør, Pat Fry, nu også melder ud at de vil.

”Vi er kommet med mange forbedringer over det sidste stykke tid, hvilket vi også kunne se i Japan, hvor vores racer var blevet hurtigere under kvalifikationen,” kom det fra Fry, der dog også konstaterede at en ellers lovende kvalifikation blev ødelagt af et gult flag.

”Som jeg ser det, er vi meget tæt på McLarens fart, men der er stadig et stykke op til Red Bull, så vi bliver nød til at fortsætte vores arbejde.”

”Til Koreas GP vil vi komme med fire mindre opdateringer, men her efter har vi behov for at gøre noget mere dramatisk, hvis vi skal gøre os håb om at vinde mesterskabet i år,” konstaterede Fry.

Fry håber på at de næste baner passer Ferrari bedre end Red Bull, men vil fortsat satse på at de får udviklet bilen lige nøjagtigt så meget, at det bliver Fernando Alonso der slutter på toppen og ikke Sebastian Vettel, når det sidste løb er afviklet i Brasilien.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bulls fantastiske DRS Kaltenborn officielt Sauber-chef »