Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 19/4 2013 klokken 15:04
Felipe Massa kunne ikke følge sin fænomenale formiddag til dørs, da han endte nede som nummer 6 efter den anden frie træning forud for Bahrains Formel 1 Grand Prix, mens Lotus og Red Bull så meget stærkere ud, end de gjorde under den første træning.
Lotus har hele året set ud som dem, der havde bedst styr på deres dæk, men efter denne anden træning, er der noget der tyder på, at Red Bull har fundet en løsning på deres problem.
Sidst i den første træning fik Sebastian Vettel monteret en ny snude på sin Red Bull racer. Umiddelbart var der ikke den store forandring at spore, og da han efterfølgende testede tungt, var det ikke til at se, om der var tale om en defekt, eller om en ny aerodynamisk løsning skulle testes.
Efter denne anden træning, hvor begge Red Bull racere var med helt fremme, med Vettel kun 3 hundrededele sekund efter Raïkkönen, og Webber yderligere blot en tiendedel sekund efter, ser det ud til at der er tale om nye aerodynamiske komponenter.
Ikke nok med at Red Bulls tider var hurtige, deres dæk så også markant bedre ud end de fleste andres.
Mercedes havde ikke en optimal anden træning, hvilket resulterede i, at de endte nede som nummer 8 og 10, med Rosberg som den hurtigste af de to.
Også Sutil oplevede, at det gik den forkerte vej, da han kun formåede at sætte sin Force India racer ind som nummer 9, mens di Resta kørte sin Force India op som nummer 5. Sutil fik dog skiftet sin bundplade tidligt i træningen, hvilket kan have haft en indvirkning.
Hos Caterham havde Kovalainen forladt bilen til fordel for løbskørerne, hvor van der Garde kvitterede med at køre langsomst rundt på det sorte stykke i ørkenen.