Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/4 2014 klokken 12:04
Appeldomstolen i Paris afsluttede her til formiddag høringen omkring Fuel-Flow sagen, der medførte en diskvalifikation af Daniel Ricciardo efter åbningsløbet i Australien.
Red Bull kom til høringen med det, de selv kaldte nye, afgørende beviser, der ville vise, at de var uskyldigt dømt for overtrædelse af den nye regel om, hvor hurtigt benzinen må strømme gennem motoren.
Men til trods for disse nye beviser har FIA valgt at dømme Red Bull for at bruge for meget benzin under løbet.
Under høringen kom det frem, at Red Bull var blevet advaret om, at de brugte for meget, og at de skulle skrue ned for benzin forbruget, hvilket de gjorde.
Da de skruede forbruget ned til det tilladte, begyndte Ricciardo at tabe tid til Kevin Magnussen, der hurtigt kom op til australieren.
Mekanikerne valgte efterfølgende igen at skrue op, så de kunne holde Kevin bag Daniel. En situation der også virkede underlig på TV.
Red Bull valgte således, ifølge FIA, bevidst at tilsidesætte FIAs forskrifter for at opnå en flot 2. plads, frem for at have ladet Kevin Magnussen komme forbi og, med stor sandsynlighed, have fået Ricciardo hjem som nummer tre eller fire.