Caterham i store problemer

Formel 1 feltets markant langsommeste hold i år, Caterham F1, er i store økonomiske problemer, faktisk så store, at der verserer rygter om, at de ikke kommer til start i Østrig.

De små detaljer skal være i orden . Copyright Caterham F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 13/6 2014 klokken 10:06

Det kommende Formel 1 løb i Østrig kan markere starten på enden for Caterham F1.

Holdejer Tony Fernandes har fornylig benægtet, at holdet var sat til salg, til trods for, at han ikke har været med til et eneste løb i år. Nu peger de seneste rygter imidlertid på, at der ikke er mere at hente fra Fernandes' pengekasse, hvilket vil sætte en stopper for Caterham i Formel 1 med øjeblikkelig virkning.

Caterham har lige opsagt en aftale med Renault om udvikling af en ny Renault Alpine, der også skulle komme i en Caterham variant, hvilket helt sikkert ikke har tilført Fernandes kapital, snarere tværtimod.

Caterham var i sidste sæson det bedste af de nye hold, men de store omkostninger i forbindelse med udviklingen af 2014 raceren, som mildest talt ikke har fungeret ret godt, lader til at have slået bunden ud af Caterhams pengekasse.

Der er ikke penge til at udvikle bilen, og uden udvikling ryger de bare længere og længere bagud i forhold til det øvrige felt.

I Canada gik der rygter om, at det nyannoncerede Forza Rossa skulle være klar til at købe Caterham for på den måde at springe en del af udviklingen over, men igen er det fortsat rygter.

Om holdet bliver solgt, er der dog fortsat stor uvished om, men der er mere og mere der tyder på, at holdet ikke holder sæsonen ud, hvis ikke der bliver tilført betydelig økonomi til holdet. Slutningen kan altså være meget nær.

Ifølge Speed Week vil Caterham trække sig fra AirAsia Moto2-holdet, som er den to-hjulede pendant til GP2-klassen.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Newey frustreret over de mange regler Le Mans update »