Det er dagen derpå efter det mest underholdende Formel 1 løb i flere år.
Sjældent har vi set et løb med så mange aspekter. Regnvåd bane til at starte på, voldsomme afkørsler, mislykkedes strategier og en overhaling i kampen om sejren på næstsidste omgang. Hvad mere kan man forlange?
Det skulle måske lige være, at det var Kevin Magnussen og ikke Daniel Ricciardo der var manden der snuppede sejren.
Weekenden lignede mere og mere en weekend der kunne blive god for Kevin Magnussen, helt op til Q3 hvor en regnvåd bane fik næsten alle holdcheferne til at gå i panik og forlange at deres kørere skyndte sig ud og fik sat en god tid, inden der kom mere vand.
Det sendte først Nico Rosberg på afveje og efterfølgende Kevin Magnussen i dækbarrieren.
Billeder fra Ungarn fredag 2014
Skaderne på Kevins bil var så store, at der måtte bygges en helt ny bil til ham, hvilket helt sikkert var med til at give ham et svært løb.
Da løbet startede var det på en våd bane, der virkelig satte kørerne på prøve, især fordi det ikke regnede mere og banen derfor tørrede hurtigt op.
Efter kun 8 omgange fik vi sikkerhedsbilen at se for første gang. Svenske Ericsson havde sat sin Caterham i barrieren efter at have ramt en af de våde kantsten. Et voldsomt uheld som svenskeren dog heldigvis slap uskadt fra.
Mens sikkerhedsbilen var ude og holde styr på feltet, valgte alle at gå i pit. Alle på nær McLaren skiftede her til slicks, men McLaren mente at de havde bedre data fra meteorologerne, som til dem havde varslet mere regn indenfor de kommende 10 minutter.
Selvom Grosjean, lige inden sikkerhedsbilen skulle køre ind, også valgte at smide sin Lotus i vægen og dermed forlænge tiden bag sikkerhedsbilen, var der intet at gøre for McLaren der måtte indse at de havde fejlet og derfor måtte genoptage løbet på forkerte dæk.
De forkerte dæk var hurtigst på den første omgang, men efter kun 3 omgange måtte de to i pit igen, hvilket sendte dem ned bagerst i feltet igen og siden da, var de to McLaren relativt anonyme.
Men så var det godt, at der var flere tætte dueller længere fremme i feltet.
Nico Rosberg og Lewis Hamilton kørte forskellig strategi, hvilket fik holdet til at melde ud til Hamilton, at han skulle lukke Rosberg forbi, da han skulle ind efter friske dæk, hvilket Hamilton ikke skulle.
Hamilton lukkede bare ikke Rosberg forbi, hvilket betød at Rosberg mistede dyrbare sekunder, hvilket betød at han sidst i løbet, ikke var der hvor han skulle være for at kæmpe med om sejren.
Lewis Hamilton Copyright Pirelli
Efter nogle omgange bag Hamilton, hvor Rosberg flere gange spurgte tilbage til pitten om hvorfor han ikke blev lukket forbi, mistede Rosberg sin fordel med de bløde dæk og Hamilton kunne trække fra, hvilket helt sikkert har fået Hamilton til at sige, at hans valg var det rigtige.
Rosberg var dog klart den hurtigste i den sidste del af løbet, hvor han lukkede et hul på mere end 14 sekunder på blot 5 omgange. Men så lå Hamilton lige foran ham igen og den snævre Hungaroring betød, at Hamilton formåede at holde den klart hurtigere Rosberg bag sig, hvilket sikrede Hamilton 3. pladsen og føringen i kampen om mesterskabet.
En anden er havde en anderledes strategi en frontløberne, var Daniel Riccardo i Red Bull raceren, der det meste af løbet havde ligget nede omkring en placering som nummer 5.
Pludselig var der kommet skub i hans racer og en stærk og hurtig overhaling af Hamilton, fik ham op under hækspoileren på den førende Alonso på ingen tid.
Billeder fra Ungarn fredag 2014
Alonso der meget dygtigt havde holdt Hamilton bag sig, kunne intet stille op mod Ricciardo, der kom med endnu en stærk overhaling og tog teten i løbet med kun to omgange til mål.
Virkelig stærk kørsel af australieren, der ellers tidligere i løbet og under kvalifikationen, var blevet sat på plads af Sebastian Vettel. En snurrertur sidst i løbet, der nær havde kostet ham en tur i vægen, gav Ricciardo den gyldne chance og den tog han.
Billeder fra Ungarn fredag 2014
Alt i alt, et super underholdende løb som vi gerne havde set slutte bedre for Kevin Magnussen, men som ellers indeholdt alt det der skal til for at få os til at se Formel 1, selvom de ikke larmer så meget mere.
Hot or Not listen kommer her.
HOT:
Daniel Riccardo for super fede overhalinger og tro på at det lykkes
Red Bull for at sætte en strategi der overraskede til sidst
Fernando Alonso for at gøre det nærmest umulige med sin Ferrari og holde Hamilton i Mercedes GP raceren bag sig.
NOT:
McLaren for at misfortolke vejrudsigten så grueligt galt
Sergio Perez for at påkører flere af de andre, for så at tage sig selv ud af løbet ved at oversatse.
Nico Rosberg for at tude over manglende efektuering af holdordre. Han burde bare overhale.