Formel 1 har i dag annonceret, at endnu en af organisationens chefer har valgt at sige sin stilling op.
Murray Barnett startede i april 2017, så han har næsten været med fra starten siden Liberty Media overtog sporten januar samme år.
Murray Barnett tidligere Director for sponsorater og kommercielle partnerskaber for F1.
Copyright formula 1
Barnetts titel var ‘Director of Sponsorships & Commercial Partnerships’. Barnetts ansvarsområde var at pleje og opbygge sportens salgsdivision og forsøge at finde nye kommercielle muligheder.
Barnett og hans team har arbejdet hårdt for at få nye partnere med i F1, hvilket han fik succes med. Barnett har bl.a. skaffet partnerskaber med New Balance, Carbon Champagne, Liqui Moly, osv.
Samtidig har Barnett formået at forny partnerskaberne med bl.a. Emirates, Singapore Airlines og Pirelli.
Barnett forlader posten 28 februar, og ny mand på posten bliver Ben Pincus, som får titlen ‘Director of Commercial Partnerships’.
Ben kommer fra en stilling hos Heineken International. Heineken er partner med F1, så derfor har Ben arbejdet tæt sammen med F1 de seneste 3,5 år.
Derudover har Ben stor erfaring med at arbejdet for store virksomheder som Coca-Cola og Visa med sponsorater indenfor sportsgrene som fodbold, international golf, tennis og sejlsport.