Sidste sæson var en mindre katastrofe for Haas: Bilen fungerede ikke, Romain Grosjean og Kevin Magnussen blev ved med at køre ind i hinanden, og teamet blev kun undergået af Williams i den samlede stilling.
Der var i løbet af sæsonen flere rygter fremme om, at mindst en Haas-kører ville blive fyret, og pilen pegede på Grosjean.
”Det var en vanskelig beslutning,” indrømmer Günther Steiner i et interview med Sky.
"Romain har været med fra starten. Når man ser tilbage på det i dag, så havde man ikke så meget tillid til ham i starten.” Men den nu 34-årige franskmand greb chancen og troede på Haas-teamets muligheder.
Singapores Grand Prix 2019. Haas fredag. Romain Grosjean
Copyright Haas F1
Steiner tilføjer: ”Vi ved, at Grosjean er meget hurtig på en af sine gode dage.” Men som Steiner også tilføjer: „Problemet er bare, at der ikke er nok af dem.”
Det er Grosjean også godt klar over selv, mener Steiner. Men problemet i 2019 var ikke så meget kørerne – bilen var det store problem: "Det var ikke kørernes skyld, de ville bare hente mest muligt ud af bilen. Et par gange overdrev de.“
Men det nytter ikke at fyre kørerne, når bilen er ubrugelig. Derfor valgte Haas og Günther Steiner at satse på kontinuitet i stedet for flere eksperimenter.