Formel 1 nærmer sig 2 milliarder TV serier. Med en vækst på hele 9% i forhold til 2018, kom antallet af TV seere op på imponerende 1,922 milliarder i 2019.
De fleste seere finder vi i Brasilien, Tyskland, Italien, England og Holland, mens landet med størst vækst i 2019 var Polen, der havde en vækst på hele 256%. En vækst vi næppe vil se i 2020, når Kubica ikke er med i feltet mere.
Dem der ikke troede, at Holland kunne vækste meget mere, tog fejl. Verstappen effekten fortsætter og i 2019 var der en vækst på hele 56% i Holland.
Det enkelte løb, der havde flest seere var Italiens Grand Prix, med 112 millioner seere.
Men det er ikke kun indenfor antallet af seere at Formel 1 vækster.
På Formel 1's digitale platforme, fordoblede man næsten antallet af brugere, da de øgede antallet af besøgende med hele 82,3% hvilket betød i tal, at der havde været 1,124 milliarder forbi dem.
Formel 1 fortsætter såleden med at være den sport med højeste vækst på de sociale medier.
Formel 1 på sociale medier
Copyright FIA Formula 1
Disse tal, er med til at understrege, at Formel 1 fortsat er en af de aller bedste markedsføringsplatforme.