Til Japans Grand Prix vil Renault medbringe en ny aero-pakke, primært bestående af en ny frontvinge, som skal give raceren mere downforce i de hurtige sving som kendetegner Suzuka-banen.
Chassis Technical Director hos Renault, Nick Chester forklarer: “...med mange højdeforskelle, langsider der ender i snævre chikaner eller hårnåle...og spændende sving, så er Suzuka en udfordring at ramme rigtigt. I første sektor kræves der meget vejgreb i fronten fordi der skiftes retning ved høje hastigheder. Men raceren skal stadig være stabil så køreren bevarer kontrollen.”
The Renault Sport F1 Team RS19. Renault Sport F1 Team RS19 Launch, Tuesday 12th February 2019, Enstone, England
Copyright Renault F1
I både Singapore og Rusland lå Renault til at få gode point hjem men begge gange måtte teamet nøjes med mindre, mens McLaren fik det optimale ud af begge løb.
Nico Hülkenberg forklarer resultaterne med at teamet skal være bedre på løbsdagen så de stærke kvalifikationsresultater også bliver til point. Hülkenbergs mål er klart: “Vi skal have de store point med hjem fra Japan”.
Med kun fem løb tilbage i sæsonen, så kan både Renault og McLaren nå at tage fjerdepladsen i VM. McLaren har 101 point mens Renault ligger 33 point efter med 68 point. Haas ligger i den tunge ende på en niendeplads med 28 point i alt.
I 2018 blev Renault nummer fire mens Haas blev femmer.