Tæt på at løbe tør

Vi er efterhånden alle klar over, at Formel 1 bilerne ikke må tanke under løbet og at de har en begrænset mængde benzin med sig. I Singapore, er det absolut ikke et problem for dem, men det var det for sikkerhedsbilen.

Saftycar . Copyright Allan Haslund

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/9 2019 klokken 12:09

Inden et løb skydes igang, tanker man sikkerhedsbilen, så den er klar i tilfælde af at den skal ud på banen.

Men selvom den har været ude, begynder man ikke at tanke den igen, under løbet, da den heletiden skal være klar.

I Singapore var der lidt flere perioder under sikkerhedsbilen, end vi normalt ser, hvilket var ved at udvikle sig til en farce.

Da sikkerhedsbilen dykkede ind i pit efter det der blev den sidste periode under dens ledelse, var der kun benzin nok til yderligere 4 omgange.

Man havde varslet back-up sikkerhedsbilen på dette tidspunkt, men det ville have skabt forvirring, skulle der blive byttet om midt i det hele.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Villeneuve forstår valget af Grosjean Haas med Melbourne-bil version 2.0 i Sochi »