Teamboss Günther Steiner er en travlt mand for tiden. De fleste Formel 1-sæder er efterhånden blevet taget, så sædet hos det amerikanske team bliver mere og mere attraktivt.
Steiner bekræftede i Belgien, at valget stod imellem Nico Hülkenberg, og Romain Grosjean.
Nu prøver endnu en kører, at melde sig ind i kampen om det ledige sæde.
Det er den tidligere F1-kører (og forhenværende Mercedes-junior) Pascal Wehrlein, som har henvendt sig for at få sædet.
Wehrlein har allerede to sæsoner på CVét. Et år hos det (nu lukkede) Manor-team i 2016, og et år hos Sauber-teamet i 2017.
Wehrlein mistede sit Sauber-sæde til den daværende F2-stjerne Charles Leclerc, og han missede sædet hos Force India, til den anden Mercedes-juniorkører Esteban Ocon.
Faktisk var Wehrlein højt på listen over kørere, til at overtage Nico Rosbergs sæde, da han gik på pension.
Rygterne lyder på, at holdene ikke var interesserede i Wehrlein, da han eftersigende skulle have en dårlig attitude.
Den tyske racerkører har derfor brugt de seneste par sæsoner udenfor F1, til at dyste med i motorsportsserier som DTM, og Formel E.
Pascal Wehrlein nu hos Ferrari
Copyright Bil Magasinet BMF1
Men nu vil tyskeren altså tilbage til motorsportens kongeklasse, bekræfter Günther Steiner til den tyske Formel 1-podcast ‘Starting Grid’.
Wehrleins tid hos Mercedes gør, at han har meget viden og erfaring fra et tophold i F1. Derfor har Ferrari også hyret ham som simulator-kører.
Derfor er tyskeren også at finde i paddocken. Og det er også der, at Wehrlein kontaktede Steiner for et par løb siden.
“Han kom hen for at besøge mig, og spurgte mig om der var en mulighed” fortalte Günther Steiner til ‘Starting Grid’.
“Jeg sagde; desværre ikke.”
Haas-teamet sætter kørerens erfaring - og om vedkommende passer ind i teamet - over økonomi og indflydelse.
Det kunne man se, da Haas sagde nej til at beholde Ferraris udviklingskører Esteban Gutierrez (og modtage omtrent 100 mio. kr. i sponsorpenge) til 2017-sæsonen.
Haas ville hellere betale for at have Kevin Magnussen som kører.
Haas sagde også nej til teamets leverandør, Ferrari, da de blev spurgt om at vælge Ferrari-junior (og tidligere Haas-testkører) Charles Leclerc som kører til 2018-sæsonen. Det skyldes at monegaskeren ikke havde nok erfaring.
Så det virker til, at Günther Steiner og Gene Haas står fast på beslutningen om, at valget står imellem Romain Grosjean og Nico Hülkenberg - til trods for at Hülkenberg er meget dyrere i løn.