Normalt vælger hvert team og kører forskellige typer dæk til de forskellige baner, men det kan være fortid – i hvert fald i 2020.
Pirellis sportchef Mario Isola udtaler til motorsport-total.com, at Pirelli ikke kan nå at producere det nødvendige antal dæk:
"Så snart vi har kørt de første løb i Europa og flyver til Asien og Amerika, bliver det utroligt stresset at producere dækkene."
Pirelli har ganske vist dæk på lagre fra de aflyste løb, men ikke til alle grandprixer, som eventuelt skal køres i år. Desuden kan dækkene ikke holde sig evigt på et lager.
"Derfor bliver vi nødt til at producere ca. 35.000 dæk på få måneder", siger Isola. "Og derfor er vi i løbende kontakt med de forskellige teams."
Mario Isola håber dog på, at teamsene vil være forstående. Umiddelbart burde der heller ikke være problemer med reglementet: Teamsene skal blot godkende beslutningen med et simpelt flertal, hvorefter FIA skal godkende beslutningen.
2019-dæk udstillet foran Pirellis motorhome
Copyright Bil Magasinet BMF1
"Hvis det er muligt, lader vi teamsene vælge dækkene selv. Det kommer an på, hvor lang tid i forvejen vi får de nødvendige informationer."
Men betyder samme dæk så ikke samme strategi i løbene?
"Sådan er det jo også i dag", mener Isola. "Hvis vi kigger på sidste år, så valgte de forskellige teams forskelligt, men til kvalifikationen og løbet var der stort set aldrig de store forskelle. Så jeg tror ikke, det bliver et reelt problem,“ afslutter Isola.