Red Bulls KERS problemer historie

Red Bull har haft problemer med deres KERS gennem hele sæsonen, hvilket angiveligt kostede Vettel sejren i Kina og betød at Mark Webber måtte starte nede som nummer 17. Disse problemer skulle være historie nu.

Red Bull lavede et dækskifte på 2.7 sekunder . Copyright Pirelli

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 19/4 2011 klokken 10:04

Ifølge hold chef Christian Horner, vil Red Bulls KERS problemer høre under rubruikken historie, når Formel 1 feltet om et par uger, kommer til Europa for at kører Tyrkiets Formel 1 Grand Prix.

”Vi har en ny opgradering af KERS softwaren på vej, som vi er trygge ved vil løse vores problemer,” kom det fra Horner.

Selvom Red Bull vandt de to første løb, og scorede en anden og tredje plads i Kina, var det manglen på KERS der har fået den største attention.

Vettel vandt årets åbningsløb, helt uden KERS, og vandt Malaysias GP med en delvis virkende KERS. Men konkurrenterne, især McLaren, har nu fundet den ekstra hastighed der skal til for at følge Red Bull, at der skal KERS til for at Red Bull igen kan tage teten.

Mark Webber viste dog, at Red Bull godt kan vinde uden KERS, men med den rette strategi, da han kørte sin Red Bull racer helt frem til podiet i Kina, efter at have startet som nummer 17.

Med en KERS der virker fuldt ud, kunne Red Bull igen rykke fra konkurrenterne, hvilket vi får klarhed for i Tyrkiet.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP – Dagen derpå Monty skælder ud på alle »