Räikkönen: Jeg vil det her

Der har efter skiftet til Ferrari været megen tvivl om, hvorvidt Kimi stadig besidder den motivation, han havde før pausen fra F1. Nu er han ved at være træt af at skulle forsvare sig selv, og det kommer ikke altid til udtryk i et stuerent sprogbrug.

Kimi Raikkonen . Copyright Ferrari Media

Af: Nadia Enevoldsen (ne@bmf1.dk) d. 1/6 2014 klokken 13:06

Lige nu ligger Kimi Raïkkönen 12’er i mesterskabet. Teamkammerat Alonso er til sammenligning 3’er. Indtil videre er det ikke lykkedes for Kimi at slutte højere end P7, og det har fået folk til at tvivle på hans motivation for overhovedet at være i F1.


I Kinas GP sluttede finnen han 8’er, og til spørgsmålet om hans motivation svarede han vredt: ”Hvis jeg ikke havde motivation, ville jeg ikke være her til at svare på den slags spørgsmål. Det har for helvede ikke noget med dét at gøre.”


Nu har han fået lidt mere styr på vreden og er kommet med en længere forklaring på problemet på Ferraris hjemmeside:

”Jeg har mere erfaring sammenlignet med, da jeg vandt titlen, og jeg er nogle få år ældre, men jeg føler det ikke, og jeg har stadig en stor lyst til at køre ræs.

Som jeg har sagt før, gør vi et imponerende stykke arbejde, og jeg tror, vi vil løse vores problemer, men vi har brug for tid. Hvis vi kan klare det før sæsonen slutter, så vil resultaterne også komme, for min motivation er intakt.”

Kimi har ikke været heldig i år. Copyright Ferrari Media

Han nævner også, at han stadig gerne ville køre mere rally, men slår samtidigt fast, at han er fuldkommen fokuseret på F1:

”Jeg har altid været vant til at kæmpe, og sammen med teamet, der stadig kæmper for at udvikle på F14 T, så håber jeg, at vi er i stand til at få nogle gode resultater.”


Spørgsmålet om Kimis motivation synes dog at være en evig kamp, der har stået på, lige siden han kom tilbage til F1 i 2012. Dengang var svaret blot: ”Det er ikke mangel på motivation, hvis din bil er noget lort.”
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull giver Renault skylden Nye motorer alt for dyre »