Italiens Grand Prix Kvalifikation LIVE - Hamiltion foran Rosberg. Mag nummer 5.

Velkommen til Live dækningen af det italienske Grand Prix på Monza.

Kvalifikation LIVE. . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Tomas Hansen (th@bmf1.dk) d. 6/9 2014 klokken 13:09

Efter de 3 første træninger ser det, igen, ud til at blive en kamp mellem de 2 Mercedeskørere, der i front og med Ferrari som næste på gridden.

Men som altid er pladserne efter de første 2 i åben kamp.

Q1:

Så er vi i gang med de første 18 minutter i Q1.

På trods af det er dejligt vejr i Italien, tager det et par omgange at varme dæk op, så vi kommer nok ikke til at se de vanlige hyppige dækskifte i dag.

Alonso klokker ind med 1.26.5 - Rosberg kommer lige efter og er nede på 1.25.8 - Hamilton på 1.25.5 - der er afviklet 6 minutter.

Magnussen kører sig ind som nummer 4, 1.26.3

6 min tilbage - Rosberg, Massa, Hamilton, Magnussen, Bottas i top 5.

Ericsson, Kobayashi, Chilton, Sutil & Bianchi ligger til at skulle ud.

Maldonado skubbes ud af top 16 af Sutil, Grosjean har fået gang i bilen, men er ikke i stand til at køre sig i Top 16.

Så falder det ternede flag og vi mangler de sidste tider.

BMF1 på Monza 2013 Copyright Ewert Foto

Q2:

Traditionen tro er det meste af redaktionen på Monza i denne weekend, for at se motorløb, mens der er enkelte tilbage i Danmark, til at passe redaktionen.

15 minutter igen - lad os se hvem der skal følge Mercedes, Ferrari & Williams i Top 10.

Hulkenberg er første mand til at sætte en tid - ringe 1.31.5

Rosberg sætter bedste tid i weekenden - 1.24.682, Bottas følger efter med endnu en 1.24 tid, Massa, Alonso og Perez er de næste 3 mand.

6 minutter igen af Q2. Hamilton. Vettel, Magnussen, Button og Riccardio har endnu ikke sat en tid.

Hamilton sætter bedste tid - 1.24.560. Godt en tiendeldel foran Rosberg.

Magnussen, Kvyat, Hulkenberg, Guitterez og Sutil står til at ryge ud efter Q2.

Det ternede flag er faldet, Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Alonso, Button, Vettel - Magnussen kæmper hårdt for at komme med i Q3.

Med det absolut yderste af dækkene sniger Magnussen sig med i Q3.

Ude er Guiterrez, Sutil, Hulkenberg, Kvyat, Vergne og overraskende nok Raikkonen, der ellers har været stærkt kørende i denne weekend.

Q3:

Sidste 10 minutter. Der er gang i den fra starten af. Med 2 omganeg for at varme dæk op, skal der gås til den fra starten af.

Rosberg klokker ind med 1.24.552 - seriøs tid. Hamilton kører så 1.24.109 - der er krig på kniven hos Sølvpilene.

Halvvejs.

Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Button, Vettel, Alonso, Magnussen, Riccardio og Perez.

3 minutter tilbage - der gøres klar til det sidste forsøg.

Alle 10 biler er på banen til sidste forsøg, der skal varmes, rammes stregen på det rette tidspunkt OG så håbe der ikke er dum trafik foran en til det sidste skud i bøssen.

Rosberg gør det godt i første sektor, men lad os se. Rosberg er tidligt ude og har en del bag sig.

Pole til Hamilton, foran Rosberg, med Bottas, Massa, Magnussen, Button, Alonso, Vettel, Riccardio og Perez bag sig.

Flot arbejde af Magnussen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:24.109 20
2. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:24.383 19
3. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:24.697 16
4. Felipe Massa Williams Racing
P
1:24.865 17
5. Kevin Magnussen McLaren Formula 1 Team
P
1:25.314 18
6. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:25.379 18
7. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1:25.430 17
8. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1:25.436 18
9. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:25.709 17
12. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:26.110 13
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kvyat straffes efter motorskifte Italiens Grand Prix Løb. LIVE - sejr til Hamilton »