Abu Dhabis GP: 2. frie træning

Mens 1. frie træning mest af alt var en test af nye aerodynamiske produkter, kom der lidt mere gang i den i den anden. Kimi Räikkönen sørgede for ekstra dramatik.

Kimi Raikkonen . Copyright BMF1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 11/12 2020 klokken 15:12

Kimi Räikkönen viste endnu engang hvorfor han har fået øgenavnet "Ice Mann", da han med ild i bilen, roligt kørte ind til siden hvor han havde set at der var en marskal, for derefter at hoppe ud af bilen og tage ildslukkeren fra manden, for selv at slukke ilden i hans Alfa Romeo.

Det udløste naturligvis et rødt flag.

Ud over det, var der ikke de helt store begivenheder at melde tilbage om.

Valteri Bottas var manden, der viste vej, mens Hamilton havde fået bilen rigtig ind under huden igen og sluttede som nummer 2, blot 2 tiendedele sekund efter kollegaen.

Verstappen, der var hurtigste mand i den 1. træning, sluttede som nummer 3, mens Albon i den anden Red Bull fulgte lige efter, med en rimelig respektabel afstand på 2 tiendedele sekund op til Verstappen.

Sebastian Vettel har meldt ud, at han håber på at kunne slutte sin karriere af hos Ferrari med stil, men med en placering i den tunge ende, langt efter Leclerc, er der ikke meget der tyder på, at det ønske kommer til at gå i opfyldelse for ham.

Kevin Magnussen i HAAS raceren, klarede sig rimeligt godt, stadig i den tunge ende, men en P16 i en HAAS racer, er efterhånden bedre end det man kan forvente.

Russell måtte igen se hverdagen i øjnene i Williams raceren, som han kun formåede at komme på P18 i, mens Latifi i den anden Williams, sluttede bagerst af alle og måtte således se HAAS afløseren Fitipaldi slå ham.

Tæt mod afslutningen, kort efter banen igen var åbnet op efter Räikkönens lille uheld, fik Hamilton problemer med sin racer, som han ikke kunne få i gear.

Det blev løst og briten kom på banen, men om det er et reelt problem der er med raceren, eller om det bare var noget software, må vi vente med at se.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Valtteri Bottas Mercedes AMG
P
1:36.276 + 0.000 28
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:36.479 + 0.203 30
3. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:37.046 + 0.770 30
4. Alexander Albon Red Bull Racing
P
1:37.263 + 0.987 33
5. Lando Norris McLaren
P
1:37.438 + 1.162 29
8. Charles Leclerc Ferrari
P
1:37.508 + 1.232 31
11. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:37.596 + 1.320 32
12. Carlos Sainz Jr. McLaren
P
1:37.616 + 1.340 31
13. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:37.900 + 1.624 32
15. Sebastian Vettel Ferrari
P
1:38.198 + 1.922 32
16. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:38.504 + 2.228 35
18. George Russell Mercedes AMG
P
1:38.817 + 2.541 24
19. Pietro Fittipaldi Haas F1 Team
P
1:39.027 + 2.751 25
20. Nicholas Latifi Williams
P
1:39.132 + 2.856 31
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Derfor er Mazepin så upopulær Abu Dhabis GP: 3. frie træning »