Ferrari har indgivet en officiel klage over frifindelsen af McLaren, efter at det er kommet frem, at McLaren har modtaget fortroligt materiale fra Ferrari, via den spionbeskyldte Nigel Stepney.
Det er ikke ligefrem noget der huer Ron Dennis, som derfor går til modangreb.
Dennis indrømmede, at Mike Coughlan fik overdraget information fra Stepney, som holdet havde brugt i mod Ferrari. Det drejer sig bl.a. om brugen af den ulovlige fleksible bund, som de fik vished om efter samtaler med Stepney.
”Stepney oplyste Coughlan om den ulovlige brug af den fleksible bund og den mekanisme der var påført bagvingeseparatoren,” siger Dennis. ”Begge dele var i strid med reglerne, og delene var set på Ferrarien op til det Australske Grand Prix.”
McLaren Technology Centre
At FIA erklærede bagvingen for lovlig, betyder intet i den sammenhæng, ifølge Dennis, der dog hæfter sig ved, at bunden blev dømt ulovlig.
”Der er ingen tvivl om, at Ferrari kørte med en ulovlig bil i Australien, hvor de vandt. Men for at beskytte sporten vanglte vi ikke at nedlægge protest, selvom vi vidste, at de snød,” kom det noget helligt fra Ron Dennis, der med disse anklager mod Ferrari bevæger sig ud på dybt vand.
Dennis udtaler, at Ferrari har valgt at gå ekstraordinært langt med spionsagen, for at skade McLaren så meget som muligt og udtaler, at han mener McLaren har handlet helt korrekt, da de offentliggjorde de oplysninger de havde modtaget fra Stepney.
Om det er lidt sent de kom med oplysningerne, er der jo en del der mener, så vi har næppe hørt det sidste i denne sag.
Er det kun undertegnede, som mener at der er ved at gå Tour d'France i denne sag. Vi mangler nu kun at tage piloterne i brug af EPO!