Af: Nicki Skaaning (ns@bmf1.dk) d. 16/3 2025 klokken 17:03
Red Bull har i mange år været holdet, man skulle slå for at kæmpe med om de sjove placeringer. På trods af bilens svagheder de senere år, der for alvor udstillede Sergio Perez, nu også virker til at have ramt Max Verstappen og co.
McLaren vandt mesterskabet i 2024, så derfor var der masser af spænding, om de regerende verdensmestre kunne slå de røde tyre den her sæson.
I dag er det så blevet slået fast, at McLaren er holdet, man skal slå, hvis ens ansatte skal have en kæmpe bonus efter sæsonafslutningen.
Christian Horner kommer ihvertfald ind på emnet i Australien, ifølge Motorsport.com.
Horner mener, McLaren har bygget den bedste bil af de to hold her i starten af sæsonen.
Horner siger ihvertfald, at de har svært ved at følge med McLaren-racerens fart. Samtidig virker McLaren-raceren til at have en god balance, hvilket så også påvirker dækkenes performance positivt.
Helmut Marko fra Red Bull udtaler også, ifølge
Motorsport.com, at de kan matche dem i seks til otte omgange, hvorefter dækkene på
Red Bull-raceren begynder at degradere. Hvilket så er et af problemerne, teamet skal begynde at arbejde med i denne sæson.
Arbejdet for Red Bull bliver heller ikke nemmere af, at Adrian Newey har startet sit nye arbejde hos Aston Martin i denne sæson, så han derfor ikke kan hjælpe med at løse problemer med Red Bulls’ racer.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)